Áttörésként értékelte a BKV Zrt. húsz Modulo Medio Electric elektromos midibusz beszerzését a gyártó Evopro vezetője, Mészáros Csaba szerint ezzel a közösségi közlekedésben Budapest nagyot lépett előre - tudta meg a Napi.hu az Evopro Holding Zrt. elnök-vezérigazgatójától. A környezetbarát buszok forgalomba állásásával a magyar fővárost csak London előzi meg az elektromos hajtású közösségi közlekedés terén. (Amszterdamban ugyan több ilyen busz van, de azok csak a reptéren belül közlekednek.) Az e-mobilitásban elért áttörés pénzben is jól kifejezhető megtakarítást eredményez: 1 kilométert ugyanis 10 forint alatti energiaköltséggel tud megtenni a Modulo, ugyanilyen távot dízel meghajtású busz éppen tízszer ennyiért.
A tavasszal üzembe álló buszok naponta 200 kilométert tudnak megtenni töltés nélkül, ami azt jelenti, hogy éjszaka kell az akkumulátorokat tölteni, így olcsó éjszakai árammal "tankolhatnak fel". Ennek országos jelentősége is van, hiszen a Paks által termelt olcsó áramot éjszaka eddig részben a szomszéd országokba exportáltuk, így viszont ezzel lehet feltölteni a fővárosi elektromos buszflottát.
Az Evopro az elmúlt években egymilliárd forint feletti összeget fektetett az elektromos Modulo fejlesztésébe. Az alacsonypadlós buszok 2 tengelyes, háromfázisú aszinkronmotor meghajtásúak. A nyolc méter hosszú, és 61 embert szállítani képes busz technológiáját a Siemens szállítja, de a magyar részarány - hozzáadott érték - eléri az 57 százalékot.
Nem elhanyagolhatóak a környezetvédelmi szempontok sem. A Modulo buszok az öreg, még Euro 3-as motorral szerelt - és ennek megfelelően környezetszennyező társaikat - válhatják fel. A BKV az új buszok üzemeltetéséhez szükséges töltőállomások létesítését, valamint a járművezetők és karbantartók képzését is vállalta.
Mészáros Csaba - Varga Mihály gazdasági miniszterrel egyetértve - a budapesti új autóbusz-flotta mintaprojektet csak az első lépések egyikének nevezte. A 20 darabból álló flotta működtetése során gyűjtött tapasztalatok lehetővé teszik ugyanis egy kiforrott konstrukció megalkotását. Az Evopro ezzel nem csak a hazai városok közlekedésében tud majd szerepet vállalni, hanem lehetőség nyílik a környezetbarát buszok exportjára is. A magyar buszgyártás, nincs lemaradásban és ezzel a projekttel meg tudja őrizni szerepét a nemzetközi piacon - jegyezte meg Mészáros Csaba.