A jövő fiókjában eltűnnek a papírok és a pultsorok, a bank nyitott térré válik, az ügyintézés felgyorsul és egyszerűsödik, jelentősen csökken az adminisztrációra fordított idő.
A pénzintézetnél az elmúlt két évben több mint két és félszeresére emelkedett az elektronikus csatornákon végzett tranzakciók száma, és az ügyfeleik több mint fele aktívan használ valamilyen digitális csatornát. A fiókok szerepe, a személyes kiszolgálás jelentősége a banki szolgáltatások egy részénél nőhet a jövőben - véli Harmati László. Az Erste ma a harmadik legnagyobb fiókhálózattal rendelkező pénzintézet Magyarországon, és meg akarja őrizni ezt a pozícióját.
Hasonlóképpen átalakított fiókokat Ausztriában, Csehországban és Romániában már sikerrel üzemeltet az Erste Group. Az Erste Bank a következő hónapokban az új fióki modell magyarországi működését teszteli, fokozatosan beépítve a digitalizációs vívmányokat. A modellt a visszajelzések alapján a magyar ügyfelek igényeire szabják a kiválasztott fiókokban. A teljes fiókhálózat átalakításáról a tesztidőszak lezárása után, 2018-ban döntenek.
Kép forrása: Erste Bank