A csoporthoz mintegy 50 leányvállalat tartozik, folyik annak áttekintése, hogy megfelelő-e a jelenlegi struktúra.
Az új stratégia részeként bővítik a cégcsoport által nyújtott szolgáltatásokat, megjelennek a piacon olyan a tevékenységekkel, amelyeket a leányvállalatok eddig a csoporton belül folytattak - mondta Csiba.
Vannak vállalataik, amelyek már korábban külső piacra léptek, a nagyfeszültségű távvezetékek és transzformátorállomások létesítését, karbantartását és fejlesztését végző MVM Ovit Zrt. már vegyesvállalatot is alapított Szaud-Arábiában, ahol jelentős munkákra számíthatnak. A tervek szerint a társaságcsoport mérnökirodája, az MVM Erbe Zrt., valamint a pénzügyi és számviteli szolgáltató, az MVM Kontó Zrt. még ebben az évben megjelenhet a piacon.
Az MVM csoporthoz tartozó Magyar Földgáztároló Zrt.-ről Csiba hangsúlyozta: bár a magyarországi földgázigény jelentősen visszaesett, a négy tárolónak kiemelt szerepe van az ellátásbiztonság szempontjából, illetve reálisnak nevezte a létesítmények későbbi üzleti célú hasznosítását is.
Az elnök-vezérigazgató fontos stratégiai célként említette a nemzetközi terjeszkedést. Úgy fogalmazott, keresik a projekteket a régióban, illetve a gyorsan növekvő piacokon, amelyekbe sikerrel kapcsolódhatnak be az MVM-csoport tagvállalatai.
A hagyományos üzletágak mellett az MVM erőteljesebben fordul a megújuló energiahordozók felé, illetve központi szerepet szánnak az innovációnak. Elsősorban olyan magyar innovációk támogatásának lehetőségét keresik, amelyek a későbbiekben az MVM tevékenységében is hasznosíthatók.
A cégcsoport új stratégiáját várhatóan áprilisban fogadja el a közgyűlés.
Az MVM Csoport árbevétele 1195 milliárd forint volt 2014-ben, 273 milliárd forinttal több az előző évinél. A társaságcsoport 103 milliárd forintos EBITDA-t realizált, illetve 6,5 milliárd forintos adózás előtti eredménnyel zárt 2014-ben.