Keleti Zsolt tájékoztatása szerint a 2017-re tervezett beruházás is a 2015-ben indított hároméves, egymilliárd forintot meghaladó fejlesztési programjuk része, amelynek célja, hogy elérjék a Nyugat-Európában elvárt minőséget, és tovább növeljék magas feldolgozottságú termékeik exportképességét.
Idei terveik között szerepel például a snackféleségek csomagolásának automatizálása, illetve a sonka-előállítás technológiájának teljes megújítása - részletezte a vezérigazgató.
A Sága elsősorban a Füstli márkanévvel ellátott virslijéről, párizsijáról és a sonkatermékeiről ismert Magyarországon. Keleti Zsolt elmondása szerint a Füstli márkanevet a jövőben a Sága termékeinek szélesebb körére kívánják kiterjeszteni.
A vásárlók egyre jobban keresik az úgynevezett kényelmi termékeket, amelyek a csomagolás felbontása után azonnal fogyaszthatók. Ezek piacán tovább erősít a Sága, ezért fejlesztik folyamatosan, automatizálják termékeik csomagolását. Hozzátette: a Sága egyik újdonsága, hogy a fagyasztott, panírozott termékekhez mellékelnek egy teflonszerű kis tasakot, amibe helyezve akár egy szendvicssütőben vagy kenyérpirítóban is el lehet a készíteni a terméket.
Újabb fejlesztéseket remélnek
Keleti elmondta, hogy 2016 szeptemberében tulajdonosukat az angol Bernard Matthews cégcsoportot megvásárolta a Boparan Holding, amelynek a tulajdonában van egyebek között Anglia legnagyobb csirkés cége, ehhez társult a Bernard Matthews pulykás portfóliója.
A tulajdonosváltástól újabb fejlesztéseket remél a sárvári cég. Noha jelentős kapacitásnövelésben a vezérigazgató szerint nem gondolkodnak, a rendelkezésre álló kapacitást szeretnék jobban kihasználni, illetve korábban kedvelt termékeket szeretnének visszahozni, például a Sága baromfi májast.
Keleti tájékoztatása szerint az elmúlt három évben a 248 embert foglalkoztató Sága árbevétele 8-9 milliárd forint között mozgott, azt 2020-ig 10 milliárd forint fölé szeretnék emelni. Amennyiben az új tulajdonos nagyobb ívű fejlesztés mellett dönt, illetve új piacokon is sikerül megjelenni, a jelenlegi árbevétel hosszabb távon akár meg is duplázódhat.
Európából is hoznak be alapanyagot
Cégük adózás és értékcsökkentési leírás előtti eredménye (EBITDA) 2016-ban az egy évvel korábbi 414 millió forintról 503 millió forintra növekedett. Éves értékesítésük idén már meghaladja a 10 ezer tonnát, nyershús felvásárlásuk - amit vágóhidakról szereznek be - összesen mintegy 7 ezer tonna.
A nyershús nagy részét a hazai cégek közül a kecskeméti székhelyű Gallfood Zrt.-től szerzik be. Európából pedig elsősorban az anyacégtől, a Bernard Matthewstól, valamint Hollandiából hoznak be alapanyagot.