Nem árulta el a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., hogy milyen kompakt modelleket gyártanak majd a kecskeméti üzemben, mivel ezt majd nemzetközi szinten jelenti be az anyacég. Ez az információ azért lényeges, mert a kompakt modellek egyre fontosabb szerepet töltenek be a Daimler AG-nál, sikerük vagy sikertelenségük pedig közvetlenül hat a magyar ipar teljesítményére. Jelenleg a magyar ipar három termékét - a B-osztályt, a CLA coupét és a CLA Shooting Brake-t - viszik mint a cukrot, többek között ennek is köszönhető, hogy a cég hosszú távon számít a magyar gyárra.
A cég a dél-alföldi régió legnagyobb vállalata, közvetlenül 4 ezer, közvetve pedig 10 ezer embernek ad munkát és 32 helyi céggel működik együtt. A Mercedes nem "szenved" munkaerőhiánytól, ugyanis igen kedvező juttatási csomagot kínál a dolgozóknak. Az átlagbérek a régiós átlag felső harmadában helyezkednek el, az idei bértárgyalások lezárultak.
A most bejelentett beruházás keretében a Daimler AG 2018-ig 185 milliárd forintot fordít technológiafejlesztésre, valamint a termelőkapacitás bővítésére a hazai telephelyen. A vállalat csak az új karosszériaüzem felépítésére 80 milliárd forintot fordít, az csarnok 99 ezer négyzetméter alapterületű lesz. Emellett fejlesztették a más meglévő üzemeket is, példásul a présüzemet. A Mercedes új robotokat is üzembe helyez, amelynek köszönhetően az új kompakt modelleket kizárólag az automatizált, önjáró robotok szállítják a logisztikai és árufelvételi zónából az összeszerelő szalaghoz.
A kecskeméti gyár pekingi és rastatti üzem mellett a Mercedes teremésének fontos pillére és a jövőben is az marad - mondta Michael Göbel, a Mercedes-Benz kompakt autók termeléséért felelős vezetője. Tavaly a Daimler sorozatban ötödik évben termelési rekordot ért el, amelyben a kompakt modellek 25 százalékos részesedést értek el. 2015-ben a kecskeméti gyár több mint 180 ezer kompakt autót gyártott. Az első Magyarországon is gyártott termék a B-osztály volt, míg 2013-ban a négyajtós CLA coupé, illetve 2015 januárjában a CLA Shooting Brake gyártását is megkezdték. Az utóbbi két típust kizárólag itt Magyarországon gyártják az egész világ részére.
A mostani beruházással az anyacég elkötelezettséget vállalt ara is, hogy a jövőben is munkalehetőséget biztosít a kecskemétieknek és a várost is fejleszti. Az üzemben a tervezettnél is több autót gyártanak, a termelés csúcsra jár, három műszakban dolgoznak folyamatosan. - ezt már Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője mondta.
Az alapkő, egyúttal mérföldkő is, mivel így egy 185 milliárd forintos beruházási program indul meg. Az elmúlt 1,5 évben ez az első ilyen volumenű beruházás, amit bejelenthet. Korábban csak az Apollo Tyres bejelentése vetekedett ezzel a volumennel - mondta Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter.
A miniszter szerint a Mercedes vagy a legjobbat választja, vagy semmit. Ez pedig azt bizonyítja, hogy Kecskémet a legjobb hely a cég számára. Cél, hogy Magyarország az európai autógyártás fellegvára legyen. Egy-egy beruházásért öldöklő nemzetközi verseny folyik, hiszen melyik országnak nem kell egy ilyen volumenű fejlesztés. A jó adórendszer a fejlett infrastruktúra ugyanakkor már nem érv, ez - futball-hasonlattal élve - "csoportkörhöz elég, a döntőhöz már nem" - mondta Szíjártó.