A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. eredményt hirdetett a 85-ös főút Csornát elkerülő szakaszának I. ütemére, mintegy 12,5 kilométer kivitelezésére kiírt közbeszerzésén. Az eljárást három ajánlattevő közül a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és a Magyar Aszfalt Kft. alkotta MK Csorna Konzorcium nyerte meg, nettó 29,988 milliárd forintért - míg a szerződés eredetileg becsült értéke nettó 17,5 milliárd forint volt. (A Magyar Aszfalt április végén felvette tulajdonosa, az osztrák Strabag nevét, így Strabag Általános Építő Kft. néven és új székhelyen, a lágymányosi Infoparkban folytatja tovább tevékenységét.) A munkára pályázott még a francia hátterű Colas Hungária Zrt. és Colas Út Zrt. közösen, valamint az SDD Konzorcium, amelyet a prágai székhelyű Subterra a.s., a pozsonyi Dobrastav a.s. és a lábatlani Dömper Kft. alkotott - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből (Tenders Electronic Daily). Az építés 2015 nyarára fejeződik be.
A Colas azonban nem maradt munka nélkül, ugyanis megnyerte az M85-ös Győr és Csorna közötti, új nyomvonalú gyorsforgalmi út másik két, közelmúltban lezárult közbeszerzését.
A Győr és Enese közti 6,8 kilométeres szakaszt a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. alkotta CC M85 I. Konzorcium építheti meg nettó 11,488 milliárd forintért. (A szerződés értékét előzetesen, a közbeszerzés decemberi kiírásakor még nettó 8,055 milliárd forintra becsülte a NIF.) A kivitelezés befejezési határideje 2015. május vége. Ezen a 2x2 sávos szakaszon 3 felüljáró és egy aluljáró létesül, a meglévő M1 autópálya és a 85-ös főút csomópontját körforgalmi csomóponttá építik. Az út vége csatalakozik az Enese települést elkerülő szakaszhoz. Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat alakítanak ki. Töltést építenek, fákat és cserjéket telepítenek.
A Colas Út Zrt. építheti meg a 7 kilométeres, Enesét Csornával összekötő szakaszt is, nettó 15,6 milliárd forintért. (Ennek becsült értéke szintén nettó 8,055 milliárd forint volt.) A munkák júliusban kezdődnek és 2015 nyarán zárulnak - mondta korábban Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője az MTI-nek. A projektnek 4 felül- és 2 aluljáró, valamint 3 körforgalom építése is része, fákat, cserjéket telepítenek, valamint a szakasz környezetvédelmileg kiemelt részein béka- és vadátjárók készülnek.
Az 51 milliárdos keretet megemelték 33 milliárddal
A tavaly december végén kiírt három közbeszerzésen azt követően hirdetett eredményt májusban a NIF, hogy a kormány április 23-án egyik határozatával jelentősen, bruttó 33 milliárd forinttal megemelte az uniós támogatással, a Közlekedés operatív programkeretében megvalósuló kiemelt projektek támogatási összegét (amelyben a tervezés és a kivitelezés is benne van). A Csorna elkerülő szakaszét bruttó 25,1-ről 44,9 milliárd forintra, az Enese-Csorna szakaszét bruttó 13,8-ról 23,7 milliárdra, a Győr-Enese szakasz kivitelezési keretét pedig bruttó 13,8-ról 17,3 milliárd forintra.
Az M85-ös Győr és Csorna közötti szakaszán az Enesét elkerülő 7 kilométeres, 2x2 sávos utat már 2011 decemberében átadta a NIF a forgalomnak, ezt a Colas Építő Zrt. és a Lavinamix Építő Kft. építhette meg - a cégek 2009-ben 5,8 milliárd forint plusz áfáért vállalták a kivitelezést.
A Csorna és Hegyfalu közötti 33,4 kilométeres szakaszra 013. június elején írt ki új közbeszerzést a NIF, a kivitelezés előzetesen becsült értéke nettó 70 milliárd forint.