A 2014-ben regisztrált 33 ezer utas után az idén év végéig várhatóan 22 ezren fordulnak meg a sármelléki repülőtéren. Az egyharmados visszaesés kizárólag az orosz járatok és utasok elmaradása miatt következett be, de a csökkenést mérsékelte, hogy más úti célokról némileg nőtt az utasforgalom - mondta Benkő Attila, a hévízi önkormányzat által működtetett Hévíz-Balaton Airport ügyvezető igazgatója.
Idén a legtöbben Németországból érkeztek Sármellékre, és a magyarok száma is bővült hozta a nyáron Törökországba indított új charterjáratnak köszönhetően. A tavaly még menetrendszerűen érkező moszkvai gépek elmaradása ellenére év végén ismét érkezik egy, illetve januárban további négy orosz chartergép a Balatonhoz közeli leszállóhelyre - sorolta a reptér igazgatója.
Az utóbbi néhány évben lendületesen nőtt a kisgépes és magángépes forgalom Sármelléken, amelyet többségében német és svájci repülőkkel vesznek igénybe, de nőtt a cseh, a lengyel gépek, illetve a skandináv térségből érkezők száma is, és fogadtak szlovén, horvát, illetve román gépeket is. Több országból azért is veszik igénybe a nyugat-balatoni repteret, mert az állandó határátkelőhelyként működik, folyamatos belépési lehetőséget biztosítva a schengeni övezetbe.
Az oroszországi helyzet miatt nemcsak a moszkvai gépek maradtak el, de az idén már heti kétszeri érkezésre-indulásra tervezett prágai járatok is, a cseh főváros ugyanis szintén az oroszoknak kínált átszállóhelyet - mondta Papp Gábor, Hévíz polgármestere. Jövőre a török charterek és az úti céljuk száma is bővülhet, reményeik szerint ismét elindulhat a prágai menetrend szerinti járat, de a skandináv térségből is terveznek új járatokat, illetve régóta számolnak egy londoni fapados indításával is. Tovább erősítenék az összeköttetést német városokkal, és nem tesznek le arról, hogy újból beinduljanak az orosz járatok. A tervek valóra váltásához a reptér nemrég bejelentett állami forrású fejlesztési szándéka biztató jelzés lehet a külföldi partnerek számára - mondta Papp.