Az idén 5 százalék körüli árbevétel-növekedéssel kalkulálnak a Coop csoportnál. A növekedést az élénkülő fogyasztásra és a minimálbér-emelésre alapozzák - mondta Tóth Géza. Még az előző év nem zárult le mérlegzárással, ezért csak később lesznek meg a végleges számok, a cégcsoport 2016-os eredményéről.
A Coop országszerte mintegy 2600 Coop-üzletet működtet 1700 településen, továbbá 2000 nem Coop-üzletet lát el áruval. A magyar termékek aránya a teljes választék 80 százaléka; a saját márkás termékek 90 százaléka.
A Coop csoport fejlesztési koncepciója tavaly és az elkövetkező években is négy területre fókuszál: az informatikai rendszerre, a logisztikára, az üzletek környezettudatos és energetikai korszerűsítésére, valamint az oktatásra. A vezérigazgató megjegyezte: a fejlesztéseket a 700 franchise-tag végzi, ezért erről nincsenek összesített adatok. (Újabb csata lesz a Lidl és az Aldi között.)
Tóth Géza tájékoztatása szerint a menedzsment 2016-ban az informatikairendszer-váltás előkészítésén dolgozott; továbbá napirenden van a törzsvásárlói rendszer továbbfejlesztése és a bolti technológia és árukihelyezés fejlesztése is. Az idén várhatóan elindul az új informatikai rendszer bevezetése, valamint elkezdődik az energia-hatékonysági projekt pilot-alkalmazása is.
A cégcsoport 10-12 százalékkal részesedik Magyarországon az FMCG-forgalomból (gyorsan forgó áruk) - közölte a vezérigazgató.
A társaság a napokban tartotta a közgyűlését, amelyen igazgatósági tagokat választottak, a testület elnöke ismét Pekó László, a Nyírzem Zrt. elnök-vezérigazgatója lett, s az eddigi vezérigazgatónak is bizalmat szavaztak a részvényesek, a cégvezetőt további öt évre bízták meg munkája folytatásával.