Az év első negyedében 12,6 ezer új személygépkocsira került rendszám Magyarországon, ami az egy évvel korábbi közel 14 ezer darabnál 10 százalékkal kevesebb - derül ki a DataHouse adataiból. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének értékelése szerint bár márciusban már növekedést mutatott a piac, ami alapján bízni lehet abban, hogy az év második felében a prognosztizált kismértékű bővülés meg fog valósulni, az értékesítési volumen továbbra is olyan alacsony, hogy a havonkénti összehasonlításnak nincs túl sok értelme.

A márkák tízes élbolyában jelentős átrendeződések történtek: kikerült ebből a körből a Kia és a Fiat, bekerült viszont a Toyota és az Audi. A leglátványosabb változást a Suzuki produkálta, nagyjából duplázott mind a piacrészesedést, mind az eladott darabszámot tekintve, így a 2012. első negyedévi 9. helyről az 5.-re jött fel.

Ebben minden bizonnyal kulcsszerepet játszott az autócsere-akciók folytatása. Tavaly ezen akciók során 2060 magánvásárló jutott új autóhoz, miközben a Suzuki összes eladása 3300 darabra rúgott. A Magyar Suzuki Zrt. a flottavásárlókban is bízik: a cégek hajlamosabbá váltak kis fogyasztású B kategóriás modelleket vásárolni, a gyártó pedig  hazai tenderek elnyerésével kívánja növelni flottaeladásainak arányát.

Márkatoplista, 2013 első negyedév
HelyMárkaDarabszámPiacrész.Változás*
1SKODA148711,84%-1,59%
2VOLKSWAGEN131010,43%11,30%
3OPEL12419,88%-20,14%
4FORD11319,01%-27,08%
5SUZUKI8827,02%86,08%
6NISSAN6505,18%-19,95%
7RENAULT6485,16%-50,27%
8DACIA5874,67%-2,49%
9TOYOTA4763,79%8,68%
10AUDI4543,61%20,11%
*volumenváltozás az egy évvel korábbihoz képest
Forrás:  DataHouse