Az év első negyedében 12,6 ezer új személygépkocsira került rendszám Magyarországon, ami az egy évvel korábbi közel 14 ezer darabnál 10 százalékkal kevesebb - derül ki a DataHouse adataiból. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének értékelése szerint bár márciusban már növekedést mutatott a piac, ami alapján bízni lehet abban, hogy az év második felében a prognosztizált kismértékű bővülés meg fog valósulni, az értékesítési volumen továbbra is olyan alacsony, hogy a havonkénti összehasonlításnak nincs túl sok értelme.
A márkák tízes élbolyában jelentős átrendeződések történtek: kikerült ebből a körből a Kia és a Fiat, bekerült viszont a Toyota és az Audi. A leglátványosabb változást a Suzuki produkálta, nagyjából duplázott mind a piacrészesedést, mind az eladott darabszámot tekintve, így a 2012. első negyedévi 9. helyről az 5.-re jött fel.
Ebben minden bizonnyal kulcsszerepet játszott az autócsere-akciók folytatása. Tavaly ezen akciók során 2060 magánvásárló jutott új autóhoz, miközben a Suzuki összes eladása 3300 darabra rúgott. A Magyar Suzuki Zrt. a flottavásárlókban is bízik: a cégek hajlamosabbá váltak kis fogyasztású B kategóriás modelleket vásárolni, a gyártó pedig hazai tenderek elnyerésével kívánja növelni flottaeladásainak arányát.
Hely | Márka | Darabszám | Piacrész. | Változás* |
1 | SKODA | 1487 | 11,84% | -1,59% |
2 | VOLKSWAGEN | 1310 | 10,43% | 11,30% |
3 | OPEL | 1241 | 9,88% | -20,14% |
4 | FORD | 1131 | 9,01% | -27,08% |
5 | SUZUKI | 882 | 7,02% | 86,08% |
6 | NISSAN | 650 | 5,18% | -19,95% |
7 | RENAULT | 648 | 5,16% | -50,27% |
8 | DACIA | 587 | 4,67% | -2,49% |
9 | TOYOTA | 476 | 3,79% | 8,68% |
10 | AUDI | 454 | 3,61% | 20,11% |
*volumenváltozás az egy évvel korábbihoz képest Forrás: DataHouse |