A délutáni hivatalos gyáravató előtt az újságírók betekinthettek a Mercedes kecskeméti üzemébe, ahol hivatalosan ma kezdődik a sorozatgyártás. A magyar gyárban valamennyi munkafázis megtalálható a préseléstől kezdve a karosszéria üzemen és a fényezőn át az összeszerelésig, vagyis teljes értékű járműgyártás folyik.
A karosszéria üzemben jelenleg ötszázan dolgoznak, akiknek 640 robot segíti a munkáját, s egy autón 5300 hegesztési pont található - sorolta Petik Zoltán üzemmérnök. Ezt követően a "jármű" a fényezőbe, majd pedig az összeszerelő részlegbe kerül, ahol egy autót 260 perc alatt szerelnek össze, elméletileg 12-féle színben gyárthatják a Mercedes B-osztály járműveit. A munkafolyamatok között várakozási időt is be kell iktatni.
Wachter István, az összeszerető üzem osztályvezetője azt is elmondta, hogy 3500 különböző alkatrészt szerelnek egy-egy autóba, ezek nagy része Európa különböző pontjairól érkezik, de például az üléseket a gyár szomszédjában lévő - amerikai tulajdonú - beszállítótól kapják. A külföldi alkatrészek vasúton érkeznek, a gyárnak közvetlen vasúti kapcsolata is van. Az autókból - a megrendelők igényei szerint - elméletileg 400-600 variáns kész, például az ülések színe vagy más igényelt tartozékok alapján. Itt 130 munkaállomáson szerelik az autókat, és öt robot vesz részt a munkálatokban.
Az osztályvezető lapunk érdeklődésre elmondta, hogy egy dolgozót kezdetben 8-10 műveletcsoportra tanították be, jelenleg pedig háromról " forognak" a munkaállomások között, részben, hogy a szabadságolást meg tudják oldani, illetve, hogy egy-egy tevékenység ne váljon monotonná. A kész járművek a munkafolyamat végén még egy esőztető kabinba kerülnek, ahol megnézik, nem áznak-e be, majd egy rázó padon mennek végig mielőtt a parkolóba vennék az utat.