Jelenleg 8 fővárosi és 18 vidéki helyszínen - főként megyeszékhelyeken - működnek csomagautomaták de folyamatban van további automaták telepítése is - mondta a bemutatón Szarka Zsolt vezérigazgató. Összesen 35 automata fog működni, a projekt költsége 431 millió forint. (Összehasonlításul: Nyugat-Európában összesen több mint négyezer ilyen készülék működik.) A helyszínekről bővebben itt tájékozódhat. (Az Örs vezér téri Sugárnál - ahol a bemutatót tartották - a tudósítók jó része gyanútlanul először a bevásárlóközpontban található postát vette célba, holott az automata az áruházon kívül található.)
Jelenleg csak az előre kifizetett csomagokat tudják az automatákon keresztül átvenni az ügyfelek, de a fejlesztés végére - várhatóan júliusra - az automaták alkalmasak lesznek a POS terminálokon keresztül történő bankkártyás fizetésre, ezzel lehetőség lesz csomagfeladásra, valamint az utánvételes csomagok átvételére is.
A csomagautomatákból a hét minden napján, 0-24 óráig vehetik át az ügyfelek a küldeményeket. Ezt azon webáruházakban vagy internetes aukciós áruházakban történő vásárlás esetén kezdeményezhetik a vásárlók/megrendelők, amelyek honlapjukon feltüntetik, hogy a küldemény csomagautomatán keresztül is átvehető. Eddig a Vaterával és a Shopline-nal állapodott meg a Posta, de további szerződések is folyamatban vannak.
A megrendelés során az ügyfélnek meg kell adnia mobiltelefonszámát, e-mail címét, illetve ki kell választania, hogy melyik automatába kéri a kézbesítést, majd az automatánál a telefonszám és a kód megadásával veheti át a küldeményt.
Ha 48 órán belül nem veszi át, az automatához legközelebbi postán - a feladó igényétől függően 5 vagy 10 napig - még hozzájuthat a küldeményhez.
A küldemények biztonságát acéllemezből készült boxok - automatánként 76 darab, S, M és L méretű -, az automatába épített, távfelügyelt riasztórendszer és biztonsági kamera garantálja.