A Komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke az év végi tendenciát megtörve, 2012 első negyedévében közel 8 pontnyit emelkedett és jelenleg 125,3 ponton áll. A Fogyasztói Várakozások Index (FVI) esetében is emelkedés figyelhető meg az év első három hónapjában: az index csaknem 30 ponttal 148,8 pontra nőtt. E növekedés oka, hogy javult mind a háztartások várt pénzügyi helyzetének, mind az ország gazdasági helyzetének megítélése, utóbbi esetében különösen a rövid távú,  12 hónapra vonatkozó várakozások javultak.

A Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) január-március időszakban utoljára a tavaly év elején látott mértékben - 16 ponttal - csökkent és 99,2 ponton állt meg. "Ez a valaha mért legalacsonyabb érték és a kereskedelem szempontjából nem feltétlenül biztató - hívta fel a figyelmet Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója. A három index időben egymáshoz viszonyított alakulását tekintve szembeötlő a fogyasztói várakozások és a vásárlási hajlandóság egymástól elválása; a vonatkozó indexértékek vonalának egyfajta "ollóként" nyílása az aktuális negyedévben - mutatott rá a szakember. A munkanélküliség alakulásával kapcsolatos vélekedések 2012 márciusában hasonló képet mutatnak, mint az előző negyedévben: a lakosság több, mint fele (51 százalék) számít a munkanélküliség növekedésére, míg korábban 54 százalékuk vélekedett hasonlóképpen.

Az inflációs várakozások sem térnek el az előző negyedévben mért eredményektől, mert a lakosság túlnyomó része - tízből kilencen - továbbra is az árak emelkedésére számít. A válaszadók átlagosan 9 százalékos növekedést várnak az elkövetkező 12 hónapban.