A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
Az átalakítás célja a rendelkezésre álló erőforrások költséghatékonyabb felhasználása, a folyamat azonban többletfinanszírozást igényel, ezért a beszerzések központosításából és a szinergiákból adódón kívül egyelőre nem számszerűsíthető a megtakarítás, azt a központok régiós szervezetének kialakítása után lehet majd meghatározni. A tárca előzetes számításai szerint ugyanakkor az átszervezés során a kezdetben jelentkező beruházási igényeket fedezik majd a racionalizálásból eredő megtakarítások.
A közösségi közlekedés átalakítása során a MÁV Zrt.-t − az üzemgazdasági folyamatok racionalizálása mellett − az alaptevékenységhez nem szükséges feladatoktól és költségektől is mentesítenék. Az átalakítások 2012 közepén léptek intenzívebb fázisba a MÁV-nál, a két fő irány a személyszállítás, illetve a vasúti pályaműködtetés új rendszerének kialakítása. A vasúti pályaműködtetés módosítása a vasútbiztonsági kockázat miatt hosszabb előkészítő munkát igényelt, így ezen a területen jelentősebb működési és szervezeti változás csak 2013 második negyedévétől várható. Az első időszakban a MÁV átalakítása sem jelent költségmegtakarítást, a felszabaduló forrásokat használják fel az eddigieknél hatékonyabban. A jövőbeni egyik fő cél a párhuzamos tevékenységekből, illetve a nem megfelelő munkaszervezésből adódó költségek csökkentése.