A légügyi hivatal korábbi vezetője, Győri Gyula lett a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke. Schváb Zoltán, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára az új vezető bemutatáskor elmondta, hogy 2010-ben a közlekedési ágazatok és hivatalok közül a légügy terén voltak a legrosszabb állapotok és a jogalkotásban is e téren volt a legnagyobb elmaradás. Ezt a helyzetet kellett kezelnie Győrinek.
A fejlesztési tárca dinamikusabb működést, a hatósági feladatok gyorsabb és hatékonyabb ellátását, a tárcát érintő uniós projektek hatósági engedélyezésének felgyorsítását várja el az NKH új elnökétől. Schváb Zoltán arról is szólt: nem tervezik, hogy az állampolgárok számára további terhet jelentő lépéseket tegyenek, de az Európai Unió abba az irányba halad, hogy az idősebb járműveket gyakrabban kelljen műszaki vizsgára vinni.
Korábban felmerült annak lehetősége is, hogy a gépjárművek rendszámtábláján megjelenik majd a "származás" helye vagyis, az adott megye. Schvab ennek kapcsán kérdésünkre azt mondta, hogy a Belügyminisztérium kapta azt a feladatot, hogy vizsgálja meg ennek bevezetési lehetőségét, illetve tegyen egy nemzetközi kitekintést. A helyettes államtitkár azt mondta, hogy ő még nem látta ezt a tanulmányt.
A fejlesztési tárca feladata egyébként ennek kapcsán az, hogy a szükséges jogszabályt előkészítse. Schváb szerint egyébként amennyiben lesz ilyen változás, az egy műszaki vizsgához kapcsolódóan, egy ablakos ügyintézés keretében történhet, tehát csak a rendszámtábla majdani cseréjért nem kell műszaki vizsgahelyre menni. A bevezetés időpontja azonban még nem ismert.
Győri elmondta: napokon belül határozat születik a Malév által használt - néhány útvonal esetében - repülési jogának sorsáról. A Tel-Aviv, Kijev, Isztambul útvonalak esetében várható döntés a közeljövőben. Az elnök azt is közölte, hogy a meghirdetett jogok többségére nem érkezett jelentkező, most is két cég adott be ajánlatot. Az elnök ezeket nem nevezte meg, de korábban a Wizz Air és a cseh Travel Service jelezte érdeklődését. Győri azt viszont elmondta, hogy a hatósági kijelölés után az adott légitársaságnak azt jóvá kell hagyatnia a fogadó országgal, s amennyiben ezt nem sikerülne, akkor a hatóságnak újabb pályázatot kell kiírnia.