Nem vár jelentős piaci átrendeződést a média fogyasztás terén Piller András, az Antenna Hungária (AH) Zrt. vezérigazgatója a földfelszíni analóg sugárzás lekapcsolása után. A cégvezető várakozása szerint azok, akik ma analóg műsorterjesztés révén tévéznek, a későbbiekben is a platformon maradnak, vagyis a digitális földfelszíni terjesztési módot veszik majd igénybe.
Piller a siófoki Media Hungay konferencián elmondta, hogy az ország egyik felén július végén kapcsolják le az analóg sugárzást, október végén pedig a másik részén. Ezt követően már csak vagy a digitális földfelszíni sugárzás vételére alkalmas tévé készülékkel vagy egy set top box beiktatásával nézhetik ingyen az adásokat, de a jelenlegi három helyett hetet. Az év eleji becslések szerint körülbelül ötszáz ezer olyan háztartás van az országban, hol az analóg az elsődleges tévé vételi forrás, ma ez a szám négyszáz ezer lehet. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság támogatást nyújt a rászorulóknak, és erre Piller szerint szükség is van, s körülbelül száz ezerre tehető azoknak a háztartásoknak a száma, ahol gondok okozhatna a set top box beszerzése, illetve beszerelése.
Napjainkban 350 ezer MindigTV felhasználó van, s vezérigazgató várakozásai szerint az év végére egymillió körül lehet majd a digitális földfelszíni műsorterjesztést ingyen vagy előfizetésért (MindigTV Extra) igénybe vevő háztartások száma.
Piller elmondta, hogy a digitális átállás nem jelenti az analóg szolgáltatás teljes megszűnését, hisz számos kábelszolgáltató még jó ideig sugároz ebben a formában, tehát csak az analóg földfelszíni sugárzás szűnik meg.
Piller szerint a digitális korszak beköszöntével változni fognak a televíziós szokások is, bár még továbbra is a lineáris tévézés lesz a meghatározó, de az igény szerinti fogyasztásnak is vannak jelei. A tévézők általában filmeket "veszenek". Az is megfigyelhető, hogy a felhasználók nem szeretnek fizetni a tartalmakért, de ha megfelelően árazzák azokat, akkor akkor hajlandók lesznek ezekre a digitális tartalmakra is áldozni az ügyfelek, (erre viszont nehéz üzleti modellt építeni), bár ez a folyamat Magyarországon hosszú lesz - tartja a cégvezető.