A Mészáros Lőrinchez köthető Publimont Kft. sorra elfoglalja a fővárosi kerületek köztereinek, megállóinak reklámfelületeit - írja a Népszava. (Mészáros 270 milliárd forint becsült vagyonnal 3. A 100 leggazdagabb című kiadvány listáján.)
Csepel után a XVI. kerület is 15 évre állapodott meg a céggel. A fellelhető információk szerint ezen a két önkormányzaton túl hét másik kerület is a Publimonttal szerződött többnyire 10-15 évre, igaz, még a választások előtt.
A megyei lapok már korábban Mészáros Lőrinc kezére jutottak, a közmédiába elvétve kapnak meghívást ellenzéki jelöltek, így még inkább felértékelődnek a köztéri cityboard, valamint az utasvárókban lévő citylight felületek. Ezek különösen nagy szerephez juthatnak a kampányidőszakban. A közterek és az utasvárók elfoglalása így a város bizonyos részein az utolsó hirdetési felületektől is megfoszthatja a jelölteket.
Kovács Péter, a XVI. kerület kormánypárti polgármestere nagyon örül annak, hogy végre sikerült egy olyan szolgáltatót találniuk, akik a lakók által igényelt helyekre (minden olyan helyre, ahol fizikailag elfér) telepítenek fedett buszvárókat. Az augusztus elején aláírt közterület-használati megállapodás értelmében a Publimont saját költségén telepíti a 120 várót, cserébe mindegyikben elhelyeznek egy vagy két két négyzetméteres citylight reklámhordozót. A várók létesítési költsége akár a 120-180 milliót is elérheti és az sem biztos, hogy az összeset ki tudják adni egész évre.
Ha 15 év alatt nem emelkednek a hirdetési árak, a Publimont nagyjából 5 milliárdos bevételre tehet szert, miközben az önkormányzatnak 120 milliót ad. Összehasonlításul: Ferencváros havi 742 ezret szed be 46 utasváróban elhelyezett citylight után a JCDecaux-tól, amely ebben a kerületben értékesíti a várók plakáthelyeit.