A közbeszerzési eljárás eredményét az ajánlatkérő Magyar Közút Nonprofit Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. A dunai határátkelő interregionális megállapodás alapján készült és üzemel.
A komp 24 hónap alatt várhatóan 3456 üzemórát működik. A keretösszeg erre az időszakra nettó 400 millió forint, amelynek a 70 százalékára vállal lehívási kötelezettséget az ajánlatkérő.
A nyertes Marina Operator Kft. egyedül pályázott és nyert, a cégadatok szerint a vállalkozás többségi tulajdonosa Varga Miklós, akinek cégcsoportja kikötőket üzemeltet a Hajógyári szigeten, a Marina-parton, Szentendrén és Sződligeten, belvízi személyszállítással, hajóértékesítéssel és - javítással foglalkozik.
A kompüzem komplex üzemeltetése magában foglalja az ajánlatkérő által rendelkezésre bocsátott önjáró komp, valamint a komprámpa, a parkoló, a kikötő, a kikötőépület és a környező zöldterület üzemeltetését, karbantartását, őrzését és havária esetén a védelmét és kármentesítését is - derül ki a közbeszerzési tájékoztatóból.
A kompüzem utasforgalmi, személyzeti és adminisztrációs funkcióinak a két szintes kikötőépület ad helyet, ebben kialakítható információs pult, utasváró, személyzeti tartózkodó, és vendéglátóipari egység. Az üzemeltetést végző feladata és felelőssége minden olyan adminisztratív, tájékoztatási, műszaki, fenntartási és javítási tevékenység, amelyek elengedhetetlenek a kompüzem szabályos, biztonságos és magas színvonalú működtetéséhez.
Az átkelő építése tavaly májusban kezdődött és a cél az volt, hogy egy 40 kilométeres útvonal legyen megspórolható Szlovákia felé.
A komp naponta 172 autót képes átvinni, a gyalogosok és kerékpáros turisták mellett. Az átkelő lábakon álló neszmélyi épületének alapterülete 170 négyzetméter, a létesítményben 100 négyzetméteres emeleti teraszt is kialakítanak. A fejlesztés költsége csaknem 1,8 milliárd forint, a beruházás 85 százalékát európai uniós forrásokból, 15 százalékát magyar és szlovák költségvetési forrásokból fedezték.