Tegnap nyitotta meg Shopline.hu univerzális webáruházát a Bookline Nyrt. (amely egyben nevét is Shopline Webáruház Nyrt.-re változtatja). A társaság már a tavaly karácsonyi szezonban is több százezer könyvön kívüli terméket kínált, ezeket január 15-től már az új márkanév alatt érhetik el a vásárlók.

A Bookline a könyvpiac általános - és évek óta tartó - zsugorodása ellenére 4 és 5 százalék közötti árbevétel-bővülést ért el 2011-ben, elsősorban a kiemelkedő karácsonyi forgalom hatására - mondta a Napi Gazdaságnak Starcz Ákos, a társaság vezérigazgatója. A könyvüzletág forgalma tavaly november-decemberben 14 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, az egyéb termékek eladása pedig 25 százalék feletti mértékben bővült. A könyveladások néhány százalékos bővüléssel zárták az év egészét a - tette hozzá Starcz.

A várakozások szerint a könyvpiac idén sem számít pozitív változásokra, ez indokolta, hogy a Bookline stratégiája a korábbinál nagyobb hangsúlyt fektessen az egyéb termékekre, ezek adhatják ugyanis a növekedés legnagyobb részét - hangsúlyozta a vezérigazgató. A Shopline márka bevezetését elsősorban az indokolta, hogy a Bookline nevét leginkább a könyvekkel kötötték össze a vásárlók, annak ellenére, hogy kínálata már korábban is szélesebb spektrumot fedett le. A társaság tavaly ősztől bővítette jelentősen nem könyv palettáját, a megvásárolható termékek számát pedig a jelenlegi duplájára emelné az év végéig, ezzel átlépve - könyvekkel együtt - az egymilliós termékvolument.

Az új modellel 10 százalék feletti árbevétel-, és ennél is magasabb eredményjavulást vár a vállalat, a bővülés nagy részét a nem könyv termékek adhatják. A Bookline regisztrált felhasználóinak száma 2011-ben több mint 150 ezerrel emelkedett, Starcz szerint ez az ütem idén tovább gyorsulhat, a termékkör bővítése mellett ugyanis szolgáltatásokban is bővít a vállalat. A Bookline meghatározó tulajdonosa egyébként a lapunkat is kiadó CEMP-csoport.

 

A gasztronómia és a sportruházat bővülhet leginkább

A Shopline ernyőmárkaként fogja majd össze a kizárólag könyveket és a könyvekhez szorosan kapcsolódó kulturális termékeket kínáló Bookline, a gyermektermékekkel foglalkozó Kidline, illetve a lakberendezési-kertészeti Homeline webshopokat - mondta Starcz Ákos. A vezérigazgató a legnagyobb termékszám-bővülésre a gasztronómiai és sportruházati vonalon számít idén, műszaki területen a kínálat elérte a piaci sztenderdet, illetve a drogéria és játék üzletág is jelentősen bővült 2011-ben. Emellett a Homeline kínálata néhány héten belül kisállat-kiegészítőkkel és -eledelekkel bővül.