Erős kezdés után a múlt héten már nem muzsikált olyan jól A Konyhafőnök: 60 ezer nézővel csökkent az előző héthez képest a nézőszám. Ugyanígy nem örülhet az RTL Klub annak sem, hogy Híradójának nézettsége a kereskedelmi célcsoportban a 18. héten még 145 423 volt (16,5 százalékos közönségarány), a 19. héten 124 051 lett (15,2 százalékos közönségarány), ami 21 ezerrel kevesebb nézőt jelent. Ráadásul újabb mérföldkőhöz ért az RTL Klub Híradója: eljött az a pont, hogy már a kereskedelmi célcsoportban is megfordult az arány és több nézője volt a TV2 hírműsorának, a Tényeknek, mint az RTL Klub Híradójának - derül ki a Port.hu cikkéből.

Az RTL Klub hírműsora - és az utána következő Fókusz - nézettségének zsugorodása már egy ideje tart, amire magyarázatot adhat, hogy a TV2 török sikersorozata, A bosszú csapdájában szívja el a nézőket, ami az esti híradók előtt fut és ott tarthatja a Tényeken a nézőket. A Port.hu szerint erre utal, hogy a hétvégén ez az arány megfordul, és az RTL Klub Híradóját nézik többen, szemben a Tényekkel, ekkor ugyanis nem sugározzák a török sorozatot.

A Konyhafőnök esése is érdekes: az új évad első hetében, a 18. héten még átlagosan 258 252-en néztek egy adást a kereskedelmi célcsoportban (18 százalékos közönségarány), a múlt héten, vagyis a 19. héten már csak 198 166-an kapcsoltak a főzős műsorra (15,4 százalékos közönségarány).

Közben a TV2-nek sem volt jó hete, esett a műsorai nézettsége, de nem akkora mértékben, mint a riválisnál.  A csatorna hírműsorát, a Tényeket a kereskedelmi célcsoportban a 18. héten még 141 110-en nézték (15,9 százalék közönségarány), a 19. héten ez a szám már csak 138 849 lett, viszont a közönségarány tekintetében mégis növekedést produkált, 17,1 százalékot ért el. Összességében csökkent a tévét nézők száma, viszont arányaiban többen választották a Tényeket, mint az ezt megelőző héten.

A vasárnap kivételével így is minden nap főműsoridejét nyerte az RTL Klub, de már nem olyan nagy különbséggel, mint korábban. Vasárnap viszont egyértelműen a TV2 került ki győztesen az esti filmmel: a kereskedelmi célcsoportban 191 064-en nézték a Halálos iramban 8-at, ami így az ötödik legnézettebb műsor volt a múlt héten, és 13,4 százalékos közönségarányt szerzett a csatornának. Ez volt egyébként ebben a korcsoportban a legnézettebb TV2-es műsor.

Az internet is kevésbé pörög

Az internetes médiacsoportok versenyét ezúttal is a KESMA-hoz tartozó médiumokat tömörítő Saleswork nyerte, amely 4,11 millió embert ért el a múlt héten. A Napi.hu-t is értékesítő Indamedia tartja a második helyét a Central Médiacsoport előtt közel 3,74 millió olvasóval, míg utóbbi valamivel kevesebb mint 3,68 millió embert ért el. Jól láthatóan a múlt heti jó idő az internetről is elvitte az olvasókat: míg a múlt héten 5,8 millió ember látogatta a magyar oldalakat, addig az előző héten még 5,9 millióan.

Internetes médiacsoportok
CSOPORTEGYEDI FELHASZNÁLÓOLDALLETÖLTÉSÁTLAGOS OLDALON TÖLTÖTT IDŐ
1Salesworks4 112 164134 444 21259m 52s
2Indamedia csoport3 737 41688 787 25845m 24s
3Central Médiacsoport3 679 14081 198 65327m 36s
Forrás: Gemius