Egy versenyképes piaci stratégiával, fenntartható üzemeltetési modellel rendelkező, a szükséges indulótőkét biztosítani képes üzleti partner elvben sikeresen kísérelhetné meg egy magyar érdekeltségű légitársaság elindítását - olvasható a tárca válaszában.
Az MTI azzal kapcsolatban kereste meg a minisztériumot, hogy az M1 aktuális csatorna hétfői híradójában elhangzott: egy új magyar nemzeti légitársaság alapításáról tárgyalt az NFM illetékese és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó képviselője hétfőn Budapesten. A tervek szerint a gyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához.
A tárca kedden közölte: az orosz repülőgépgyártó által tavaly késő ősszel kezdeményezett egyeztetések kimenetele előre meg nem jósolható. Az együttműködési lehetőségeket a tárca ebben az esetben is kész megvizsgálni, elsősorban a magyar érdekeknek való megfelelés szempontjából. Konkrétumokról azonban még nem esett szó, döntés pedig csak arról született, hogy a tárgyalópartner pontosítja, részletesebben kifejti az ajánlatát - közölte az NFM.
Kifejtik, az Európai Bizottság 2012 elején hozott döntése szerint egy új nemzeti légitársaság létrehozásában az állami vagyon szerepe nem lehet meghatározó, az állam vállalkozói szerepvállalása kizárólag üzleti alapon történhet. Egy új vállalat megalapítása teljes egészében állami forrásokból nem finanszírozható, ahhoz megbízható pénzügyi vagy szakmai befektetőt kell találni.
Kiemelik, hogy Magyarország számos előnyt jelentő adottságot, piaci tényezőt, és lehetőséget tud felkínálni az érdeklődőknek. Ilyen többlet például Budapest gyűjtő-elosztó funkció betöltésére alkalmas földrajzi elhelyezkedése vagy az európai viszonylatban is jó infrastruktúrával és szabad kapacitásokkal rendelkező Liszt Ferenc-repülőtér.