A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszék által elvégzett vizsgálatok befejezése és az eredmények teljes körű értékelése augusztus közepére várható, ezt követően határozható meg a további intézkedések indokoltsága és tartalma, dolgozható ki a részletes ütemezés - írta honlapján a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
"A NIF Zrt. minden szükséges intézkedést megtesz a térség közlekedési helyzetének megnyugtató rendezése érdekében, arra törekszik, hogy az autósok lehetőség szerint mielőbb újból használhassák a hidat. A beruházó a várható forgalmi helyzetről a vizsgálati eredmények ismeretében augusztus közepén ad tájékoztatást" - áll a közleményben.
Júniusban számolt be arról az RTL Híradó, hogy felújították, de egy hónapig sem lehetett autózni az M0-ás Hárosi Duna-hídján. Két év munka után májusban nyitották meg, de hamarosan le kellett zárni. Ezt korábban azzal magyarázta a NIF Zrt., hogy újra fel kell mérni a híd állapotát, azt azonban nem árulták el, hogy miért. Július közepén pedig arról számolt be az RTL Híradó, hogy még csak a szakértőt választották ki, akinek feladata lesz kideríteni, mi a gond a híddal. Hogy mikorra lesz újra járható, még nem tudni. (A vizsgálat keretében július 30-án a hídon próbaterhelést végeztek, több tíz megrakott, nyerges vontatóval hallattak át rajta.)
A NIF szerint a híd szerkezeti elemeinek hibája az elmúlt 30 év használata miatt alakult ki.
Az M0-as déli szektorának felújítása 26 milliárd forintba kerül.