A repülőtér forgalma január-februárban 17,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, miközben az európai piac 8,4 százalékkal bővült.
2017-ben a Budapestről indult és ide érkezett légi teheráru az előző évhez képest 13,4 százalékkal, 127 ezer tonnára emelkedett. A magyarországi cargo-forgalom növekedése az e-kereskedelem gyors térhódításával és a gazdaság teljesítményével magyarázható, a magyarországi autóalkatrész-gyártás, az elektronikai és a gyógyszeripar termékei jelentik a légi teheráru forgalom gerincét.
A cargo-piac további bővülési lehetőségét vetíti előre, hogy májustól a LOT lengyel légitársaság heti négy járatot indít közvetlenül Budapestről New Yorkba, heti két alaklommal repülnek Chicagóba, míg az American Airlines naponta közlekedik a magyar fővárosból Philadelphiába, ami nemcsak hatalmas cargo-elosztó központ, hanem fontos keleti-parti kikötő is egyben.
Az új LOT, American Airlines és Qatar Airways járatok elindulása további évi 20 000 tonnás kapacitás-bővülést vetít előre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér számára. (Mi lesz a reptéri taxisokkal?)
Az idén kezdődik a kifejezetten a cargo-légitársaságok számára készülő 20 000 négyzetméteres Cargo City építése a ferihegyi 2-es terminál közelében, amelyet várhatóan 2019 második negyedévében adnak majd át a forgalomnak. A beruházásnak köszönhetően a budapesti repülőtér cargo-kapacitása elérheti az évi negyedmillió tonnát. A fejlesztés része a Budapest Airport BUD 2020 elnevezésű ötéves repülőtér fejlesztési programjának, amelynek összege eléri az 50 milliárd forintot.
A kép forrása: Pexels