A nyaralásról szóló internetes tartalmakat vizsgálta az Ynsight Research. Arra voltak kíváncsiak, idén melyik a legnépszerűbb úticél és milyen érzésekkel indulnak neki a netezők az idei vakációnak.
Összesen mintegy 27 ezer cikket, blogbejegyzést, hozzászólást, fórumtémát, Twitter-bejegyzést vizsgáltak, amelyre több mint 115 ezer reakció érkezett.
Nagyot drágult a Balaton
A legnépszerűbb téma továbbra is az ár/érték arány, a legtöbben a Balatonnal kapcsolatban beszéltek az elszálló költségekről, ennek ellenére továbbra is a magyar tenger a legnépszerűbb úticél, külföldön pedig Görögország a sláger. „Korfu, szeptember elején voltunk ketten öt napra 200 alatt, gyönyörű volt, minden szép zöld, nincs tömeg, nem akarnak lehúzni” – idéznek egy hozzászólót. Más azt írta, minden évben megy, szintén amiatt, mert ott nem találkozik tömeggel.
Idén nem volt elég a szállás helyét és árát nézni, hiszen az odajutás is további kérdéseket vet fel a benzinárak miatt. „Mivel a horvát tengerparttal tele van a tököm, az elszállt áraikkal és sajátos vendégszeretetükkel, ezért könnyű dolgom van. Belföld, Szlovákia, Ausztria autóval, tengerparti nyaralás repülővel” – idéznek egy hozzászólót a Facebookról.
A fiatalok sokat kommentelnek
A hashtagek használatából viszont éppen ellentétes trendet figyelhetünk meg. A legtöbben ugyanis a Balatont, Horvátországot és Spanyolországot emlegették, a települések közül pedig Balatonfüred és Balatonboglár volt a legtöbbet említett.
A vizsgálat év elejétől június 20-ig tartott, és a legtöbb tartalmat természetesen júniusban találták, amikor a balatoni nyaralási költségek megemelkedéséről szóló cikkek és az arra érkező reakciók megjelentek. (A Napi.hu összeszedte, hol mennyibe kerül a strandolás a Balatonnál.) A beszélgetés nagy része, 47,7 százaléka a hírportálokon megjelenő cikkek körül alakult ki, amelyeket szinte minden esetben saját Facebook-oldalukon is megosztottak. Az emberek a Facebookon szóltak hozzá a legtöbbet a nyaralásról szóló cikkekhez.
A legnagyobb mértékben a fiatal felnőttek, 25-34 év közöttiek tartották fent a témát az interneten, de a 18-24 évesek is sokat posztoltak és kommenteltek. Érdekes adalék, hogy a beszélgetésben részt vevők 61,9 százaléka szülő volt, tehát a családi nyaralás tervezése volt a középpontban.