Kartellgyanúra hivatkozva állította le márciusban a kormány az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését. A kormány szerint brüsszeli forrásból értesültek a kartellgyanúról. "A Közgép a mérnök árak alatt vállalta el a beruházást, míg a külföldi kivitelező konzorcium a mi megítélésünk szerint egymással összejátszva vállalták el a kivitelezést, ennek a vállalkozásnak a leállásáról döntött a kormány" - idézte Lázár Jánost a hirtv.hu.
A GVH másként értékelte az ügyet. A bejelentés alapján vizsgálódtak, és azt állapították meg, hogy nem állnak fenn a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei. A döntés azonban nem jogerős, mivel a Miniszterelnökség a végzéssel szemben jogorvoslattal élt a bíróságnál.
Visszatérhet a közbeszerzési piacra a Közgép
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a múlt héten felfüggesztette a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KD) a Közgép közbeszerzésekből való kizárásáról szóló határozatának végrehajtását a per jogerős befejezéséig. Ez azt jelenti, hogy a cég nem áll kizáró okok hatálya alatt, újra indulhat közbeszerzéseken. A bíróság szerint a KD vitatott határozata miatti három éves eltiltás nemcsak a cégnek okozna súlyos károkat, hanem olyan sok közbeszerzést érintene, hogy az a közpénzek hatékony felhasználására is hatással lenne.A Szolnokot tehermentesíteni hivatott, 27 műtárgyat, egy Tisza- és egy Zagyva-hidat is magában foglaló 30 kilométeres szakaszt eredetileg a Colas-Swietelsky-konzorcium, a Közgép-A-Híd-konzorcium, valamint a Strabag építette volna.
A megkezdett M4-es autópálya kivitelezése hónapok óta áll. A munkálatok idén még nagy valószínűséggel nem folytatódnak, ugyanis az új autóút építéséhez új közbeszerzési eljárásokat is kellett indítani - jegyzi meg a hirtv.hu. A kormány döntése szerint az építkezést folytatni fogják, de nem autópálya lesz, hanem autóút.
"Mi minden olyan szükséges intézkedést, amely az állagmegóvásra vonatkozik, megtettünk. Tehát nagyon fontos ezeknek a területeknek a védelme. Az ottani, felépült műtárgyaknak az állagmegóvása. Illetve minden olyan lehetőségnek, minden olyan műszaki tartalomnak a megóvása, amelynek keretében esetleg majd lehet folytatni ezt a beruházást, de nyilván ennek a műszaki paramétereit a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak kell eldöntenie" - mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a HírTV-nek.