Egyszázalékos növekedés mellett 34,16 milliárd forint árbevételt mutatott az Ikea Magyarország Kft. Tavaly 2.5 millió vásárlót hozott a két áruház (4,6 millió látogató szám mellett). A forgalom 50 százalékát a kereskedelmi cég hűségprogramjának tagjai adták (Ikea Family). A forgalom növekedés alapvetően a kosárérték növekedésből származott, a volumen azonos maradt. A cég 2012-ben nem emelt árat. Marek Feltl, a cég regionális vezetője lapunk kérdésére válaszolva elmondta, némi látogatószám csökkenés mutatkozott. A jelenlegi gazdasági hátteret figyelembe véve a cég itteni növekedése rendkívül jó eredmény.
Ami az esetleges új budapesti, vagy magyar áruházat illeti, a cég továbbra is vizsgálja a lehetőségét. Az egyelőre a levegőben lógó beruházásról annyit tudni, hogy nagyjából 2,5 millió euró befektetéssel épül és kisebb lesz, mint a már működő két budapesti Ikea áruház. Feltl hozzátette, jelen állás szerint az is lehet, hogy a beruházás elindulása több évig elhúzódhat még.
Ami viszont biztos, hogy jelentős, 1,2 millió euró beruházással megújul a budaörsi áruház alsó szintje és a felsőn is átalakításokat hajtanak végre. A tervek szerint a régióban (cseh-szlovák-magyar piac) 2016-ra beindul az e-kereskedelem, amely a jelenlegi visszajelzések szerint az Ikea esetében Nyugat-Európában a családok másodlagos kereskedelmi csatornája. Ebből kiindulva az Ikea hosszú távon továbbra is az áruházépítésekben és a hagyományos kiskereskedelemben gondolkodik.