Igen komoly mértékben, 87,3 százalékról 75,1 százalékra esett azon cégek száma, akik valamilyen béren kívüli juttatásként adtak dolgozóiknak, míg a dolgozókra fordított átlagösszeg a juttatást nyújtó cégek esetében 177 714 forintról 166 006 forintra csökkent - derült ki az OTP Pénztárszolgáltató felméréséből.
Tölgyesi András, a társasgá értékesítési és marketing igazgatója szerint a másik rendkívül komoly változás, hogy a munkáltatók mind nagyobb része bruttó összegben határozza meg a juttatások összegét - 74 százalékról 67,4százalékra csökkent azon vállalkozások aránya, akik semmilyen bér- és járulékterhet nem terhelnek rá a dolgozóikra. A gazdasági helyzet és a megemelt minimálbér miatt az egy évvel korábbinak duplájára, 22,7 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, akik maximum évi 60 ezer forintig tudnak juttatást adni a dolgozónak - praktikusan Erzsébet utalványt.
Azon cégek, ahol nincs béren kívüli juttatás közel 60 százalékban azzal indokolták döntésüket, hogy nincs rá keret, ám figyelmeztető, hogy 14 százalék jelölte meg a vezetői döntést a juttatások elvételeként érvként. Ebben az játszik döntően szerepet, hogy a munkáltatók a jogszabályi- és termék bizonytalanság miatt úgy döntöttek, hogy inkább tiszta helyzetet teremtenek úgy, hogy nem adnak ilyen jellegű juttatást.
Tölgyesi András szerint a Cafeteria rendszer keretén belül a legmagasabb - 92,1 százalékos - részarányt az Erzsébet utalvány választottsága jelenti, ezt követi a SZÉP kártya 67,1 százalékkal, majd az önkéntes egészségpénztár 65,8 százalékkal. Az OTP reprezentatív felmérése szerint e három termék egyelőre nem versenytársa egymásnak: abban az esetben, ha több cafeteria elemet lehetett választani az ügyfélnek, a népszerűségi listát ez a 3 termék vezette.