Továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezeti a Marketing&Média idén hatodik alkalommal összeállított "Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" listáját - a rangsort a siófoki Media Hungary koneferencián hozták nyilvánosságra.

Az elmúlt hat évben kicserélődött a teljes médiaelit kétharmada. Ha ezt az időszakot nézzük, az összeállítás legstabilabb szereplői a kereskedelmi televíziók valamint a nagy kiadóvállalatok vezetői voltak. A legnagyobb vesztesek a piackutatók, akiknek a jelenléte évek óta csökkent a listán, és úgy tűnik az ügynökségek befolyása is visszaesett, a listán szereplő ügynökségi vezetők közül többen is hátrébb sorolódtak.

A TOP tiz

Az idei "Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" lista összetétele ugyan több mint harmadával változott, az élboly ugyanakkor viszonylag stabil maradt. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. A szintén a cégcsoportnál dolgozó Vidus Gabriella egy helyezést javítva idén a negyedik lett, Kolosi Péter pedig a 10. helyre került. Simon Zsolt, a TV2 első embere megőrizte korábbi második pozícióját, míg a képzeletbeli dobogón új szereplő Simicska Lajos, aki a Mahir, NEO-MET és EuroPublicity érdekeltségein keresztül a harmadik legmeghatározóbb személyiség a médiaiparban, a tavalyi hetedik helyről erősödve egészen idáig.

A sajtópiacon helycsere történt, az Axel Springert irányító Bayer Józsefet megelőzte Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezetője tavalyhoz képest két helyezést lépett előre, idén a hetedik. Érdemes kiemelni az első tízből új szereplőként Christopher Mattheisent, a Magyar Telekom vezérigazgatóját, aki idén a kilencedik helyet foglalja el, valamint Fonyó Károlyt (Metropol, Euro AWK), aki a zsűri döntése alapján a nyolcadik legbefolyásosabb szereplő a hazai médiaiparban.