Számottevő forgalomnövekedést tudott felmutatni a három legnagyobb, Magyarországon működő, német hátterű drogérialánc, a vevők több mint tízmilliárd forinttal költöttek többet az egy évvel korábbihoz képest. Ez az eredmények látványos javulását is magával hozta olyannyira, hogy a Rossmann tulajdonosai egymilliárd forint feletti osztalékot vettek ki a társaságból. Megjegyzendő, hogy piaci szereplők teljesítményét csak korlátozottan lehet közvetlenül összehasonlítani a beszámolóik alapján, ugyanis csak a Rossmann üzleti éve egyezik meg a naptári évvel, a Drogerie Marktnál (DM) szeptember 30., a Müllernél pedig június 30. a fordulónap.
A Rossmann Magyarország Kft. 2014-ben az előző évi bő 9 százaléknál is tempósabban, több mint 10 százalékkal 47,6 milliárd forintra növelte árbevételét. (A korábbi években még meglévő kivitel mára - az exportstratégia változása miatt - teljesen lenullázódott.) A lánc 2013-ban 6 új boltot nyitott vidéken, kettőt Budapesten, viszont ötöt bezárt, így összesen 183 üzlettel rendelkezett országszerte - a csúcsév 2010-ben volt, 190 üzlettel.
Az idén öt új boltot terveznek nyitni, a cég beszámolójának kiegészítő melléklete a bezárási szándékot - ha van ilyen - nem részletezi. Az ugyanakkor kiderül a dokumentumból, hogy a 2012-ben és 2013-ban boltbezárásra képzett 246,6 milliós céltartalékot feloldották - a céltartalékok összegéből pedig ehhez 294,5 millió forint kapcsolódik. A foglalkoztatottak száma tovább nőtt tavaly, 1148-ról 1199-re - utóbbiból 1083-an voltak fizikai dolgozók.
Az egy év alatt 4,4 milliárd forinttal gyarapodó árbevétel és az ennél kisebb mértékben növekvő költségszint az adózás előtti eredményen is éreztette hatását: a profit az egy évvel korábbi másfélszeresére, 2,6 milliárd forint közelébe ugrott. A tulajdonosok ebből 1,2 milliárd forint osztalékot kivettek, így az 1,1 milliárd forintos mérleg szerinti eredmény 20 százalékkal lett kisebb a 2013-ban kimutatottnál.
A társaságnál a NAV 2011 és 2012 évekre vonatkozóan teljes körű adóvizsgálatot kezdett el 2014. december 9-én, amely a mérlegkészítés időpontjáig nem zárult le. A cég vezetőségének nincs tudomása olyan körülményről, amely alapján a társaságnak adóhiány vagy bírság címen jelentős kötelezettsége származhat a vizsgálat eredményeként.
A cégnél újra kevesebben dolgoztak, mint egy évvel korábban, az átlagos statisztikai létszám 2049-főről 1934-re csökkent, de kisebb lett a bolthálózat is: a jelentésben 254 üzletről szólnak, a 2012-es riportban szereplő 262, valamint a 2013-as 258 után. A sokkal jobb eredmény mellett a cég társaságiadó-befizetése csak kismértékben nőtt, 400 millió forint fölé. Osztalékot nem vettek ki a tulajdonosok.
A DM folyó üzleti évének első, március 31-ével zárult feléről is közölt már adatokat, e szerint a 37,6 milliárd forintos forgalom 8,3 százalékkal múlta felül a 12 hónappal korábbit.
Magához képest a hármak közül a legkisebbnek számító Müller Drogéria Bt. forgalma nőtt a legnagyobb mértékben: itt a versenytársakéhoz hasonló négymilliárdos plusz bő 17 százaléknak felel meg. A cég a többieknél jóval később, 2007-ben lépett be a magyar piacra, első budapesti egységét csak 2010 végén nyitotta meg, jelenleg közel háromtucat egységgel rendelkezik országszerte. Tavaly nem változott a bolthálózat mérete, továbbra is közel három tucat Müller drogéria várja a vásárlókat.
A 2013-as üzleti évhez képest - az egy évvel korábbi látványos romlás után - szélsebesen javult üzemi eredmény, a közel egymilliárdos veszteséget hasonló nagyságú nyereség követte, az adózott eredmény 1,3 milliárdos mínuszból 0,7 milliárdos pluszba váltott.