Egy kéményseprő szerint, noha tüzelőolajat már évek óta nem lehet kapni, most mégis sok helyen veszik elő az 1990-es évekig népszerű olajkályhákat, és tisztíttatják ki a kéményeket is, hogy használni tudják ezeket - írja a portál.
Az olajfűtés azokban a háztartásokban jöhet számításba, ahol a gázfogyasztás meghaladja a kedvezményes keretet, a fával nem szeretnének szenvedni az áramhálózat pedig nem biztos, hogy bírná az elektromos radiátort.
A háztartási tüzelőolaj (hto) kémiailag lényegében azonos az autókba tankolt dízellel.
Egy köbméter gáz fűtőértéke lényegében megegyezik egy liter gázolajéval (utóbbié kissé magasabb). Ennek megfelelően nagyjából úgy lehet kalkulálni, hogy minden egy liter dízel elégetésével megspórolhatunk egy köbméternyi gázt. Továbbá az ársapkás 480-as dízel jelenleg bő harmadával olcsóbb, mint lakossági piaci áron köbméterenként 747 forintba kerülő földgáz.
Az ársapkás gázolaj előnye akkor is megmutatkozik, ha a kedvezményes kvótát meghaladó villanyfogyasztás díjszabásával vetjük össze, egyszerű hősugárzók használatát feltételezve. Hőszivattyú vagy split klíma működtetésekor ugyanakkor még a hetven forintos kilowattóránkénti villanyár mellett is gazdaságosabb maradhat az elektromos fűtés.
A portál hangsúlyozza ugyanakkor, hogy
- így fűteni csalás,
- az olajkályha büdös és
- kell egy olyan dízelautó, amelyből le lehet szívni az üzemanyagot.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Kézzelfogható közelségben az űrturizmus, bár egyelőre csak a kiváltságosoknak
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak