Az álláshelyeket meghatározó körülmények közül a munkatársakat nevezték a harmadik, míg a cafeteriát a negyedik legfontosabb szempontnak az idei felmérés szerint. A cégnév, a vállalati stratégia és a társadalmi felelősségvállalás a 36 tényezőből álló ragsor végére került - írta a könyvvizsgáló és tanácsadó cég közleményére hivatkozva az MTI.
A megkérdezettek háromnegyede budapesti munkahellyel számol, 16 százalékuk Győrben is dolgozna. 25 százalékuk pénzügyi, 20 százalékuk pedig tanácsadási területen helyezkedne el, míg a telekommunikációt és a médiát 19 százalék, az itT-ágazatot pedig 18 százalék választaná.
A PwC 2016-ban indította a felmérését, azóta összesen 20 ezer fiatalt kérdeztek meg.
Az idei kutatásba bevont hétezer pályakezdő vagy pályaválasztás előtt álló fiatal 6 százaléka középiskolás, 43 százaléka egyetemen vagy főiskolán tanul. Utóbbiak 51 százaléka munkát is vállal a tanulmányai mellett.
A közlemény szerint a legvonzóbb munkahelynek járó PwC-elismerést a Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft. kapta idén.
A legjobb 10-be rajtuk kívül az Audi Hungaria Zrt., a Bosch csoport, a General Electric International, a Google Magyarország, az OTP Bank Nyrt., a Magyar Telekom Nyrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft., a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. és a Vodafone Magyarország Zrt. került be.
A visszajelzések és jelölések alapján az autóiparban az Audi Hungaria Zrt., az autóipari beszállítók közül a Bosch csoport, a pénzügyi szolgáltató szektorban az OTP Bank Nyrt., a szolgáltató központok (SSC) közül a Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft., az it-ágazatban a Google Számítástechnikai Szolgáltató Kft., a telekommunikációban a Magyar Telekom Nyrt. az idei iparági győztes.