A legnagyobb árbevételű magyarországi boltláncoknak csak egy része, az Auchan, a CBA, a Spar és a Tesco működtet online áruházat és szállít házhoz mindennapos termékeket számos városban. Több cég köztük - a Lidl, a Penny Market vagy a Coop - még nem léptek be erre a piacra.
A Lidlt és a Kauflandot birtokló vállalat, a Schwarz-csoport vezetője a koronavírus-járvány előtt, még 2019-ben egy konferencián azt mondta, hogy a Lidl-csoport nem kíván agresszívan belépni az online kiskereskedelmi piacra. Bár a cégnek van tapasztalata az online élelmiszer-házhozszállításban, azonban ennek kiépítése és üzemeltetése rendkívül költséges. Gehrig szerint a Lidl soha nem lesz egy Amazon vagy Alibaba és nem is gondolja úgy, hogy egy-egy új üzleti szegmensben mindig az elsőnek kell lenni. A nagy rivális, az Aldi magyar leánycége a korábbi években nem élelmiszereket, nagyobb értékű és nagyobb méretű termékeket szállított házhoz, pá hete pedig egy magyar céggel együttműködve Budapesten elérhetővé tette a házhoz szállítást.
A magyar vásárlók körében lenne igény arra, hogy a nagyok közül többek megjelenjenek a piacon. Ha valamennyi boltláncnak lenne online boltja, akkor a magyar vevők többsége a Lidltől rendelne - derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. A megkérdezettek 26 százaléka választaná a diszkontlánc webáruházát, ha lenne neki. A második helyet az online bolttal ténylegesen rendelkező Spar szerezte meg. A válaszadók közel negyedét viszont nem érdekli az online rendelés a nagy boltláncoktól.
A Pulzus-kutatás szerint a nők 28 százaléka, a férfiak 25 százaléka rendelne a Lidltől. Az is kiderült, hogy a nők nagyobb része "nincs jóban" az online élelmiszer-vásárlással, 27 százalékukat nem érdekli ez a megoldás. A férfiak körében csak 19 százalékos volt az arányuk.
A különböző korosztályok egyaránt jó néven vennék a Lidl online üzletét boltját. A felmérés egyben választ adott arra is, hogy a középkorúak - 40-59 évesek - körében a Lidlt két olyan lánc, a Spar és a Tesco követi, amelyeknek van webboltja.
A diplomások körében is favorit lenne az online Lidl, több mint a harmaduk vásárolna onnan.
Ezt kell tudni a kutatásról
A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.Az élelmiszer házhoz szállításra legkevésbé az alapfokú végzettségűeknek hiányzik.
A megyeszékhelyeken a Lidl mellett a Spar érte el a legjobb eredményt, az ott lakók 18 százaléka rendelne a cégtől. Körükben az Aldi online boltját csak 6 százalék választaná. A Lidlhöz hasonlóan a Penny Marketnek sincs egyelőre online boltja, a fővárosiaknak nincs is komolyabb igénye erre, de vidéken azért 8-11 százalék vásárolna rendelne házhoz az utóbbi diszkonttól.