A koronavírus-járvány tavaly márciusi első hullámához képest az eMAG Magyaország idén márciusban csaknem másfélszer több rendelést szolgál ki - írta az online kereskedőcég. A webshopuk forgalma a húsvét közeledtével növekszik, ám a logisztikai háttér és a futárszolgálatok - állítja az eMag - továbbra is megbirkóznak a feladattal.
A cég március 25-én jelentette be, hogy 2021. április 4-ig, mérettől függetlenül minden online rendelést ingyenesen szállít ki, és átvállalja a csomagpontban átvehető, kompakt méretű, könnyű termékek logisztikai költségeit, és a teherautós kiszállítást igénylő háztartási nagygépek házhoz szállítását is. Az ingyenes kiszállítási akció megkezdése óta mintegy 30 százalékkal több rendelést kérnek házhoz szállítással, mint a korábbi hetekben. Ez azt mutatja, hogy a magyar vásárlók szívesen élnek a vásárlás jelenlegi helyzetben legbiztonságosabbnak számító formájától. A húsvéti ingyen szállítási kampány keretében mintegy 40 ezer darab rendelés keretében megvásárolt csaknem 70 ezer darab termék házhoz szállításának költségét vállalta át az eMAG.
Jelenleg a megrendelt termékek 80-85 százalékát kérik az eMAG ügyfelei házhoz szállítással (ez a szokásosnál magasabb arány), a fennmaradó 15-20 százalékot pedig csomagautomatába vagy átvevőpontra kérik. A Budapesten és Pest megyében működő 130 easybox csomagautomatákban az üzletek bezárását megelőző hetekhez képest mintegy másfélszer több rendelést vesznek át a vásárlók, a vidéki városokban pedig a PostaPontokba kért rendelések száma emelkedett jelentősen.
A legnépszerűbb húsvéti termékkategóriák idén az emag.hu-n:
- tisztító-,takarító-, és mosószerek
- tartós élelmiszer
- pelenkák és egyéb babaholmik
- számítógépes kiegészítők
- üdítőitalok
- játékok
- okostelefonok
- tévék
- mobilkiegészítők
- konyhai eszközök
A járványhelyzet miatt 2021 március 8. óta életben lévő általános boltzár nyomán, tavaly márciushoz képest másfélszeresére nőtt az új vásárlók aránya az emag.hu-n. A húsvét közeledte lehet az oka, hogy a játékok a szokásosnál jobban fogynak: a legtöbben Legót és egyéb építőjátékot, különböző kültéri játékokat, társasjátékokat, illetve szerepjáték-jellegű termékeket (például játékkonyha, játék barkácskészlet) keresnek. A húsvéti hosszú hétvége közeledtével a webes kereskedőcégnél a szupermarket kategóriájában elérhető tartós élelmiszerek közül a tészták, lekvárok, szószok (ide sorolják a mustárt és tormát) eladásai növekednek a legnagyobb mértékben.
Az eMag közlése szerint nem csak a kereskedelmi-, de az ügyfélszolgálati forgalom is megugrott az utóbbi napokban. A járványhelyzet miatt a cég hazai üzletei március 8. óta szintén zárva tartanak, de az itt dolgozókat ideiglenesen átirányították az ügyfélszolgálatokra. A boltzár bevezetése óta jelentősen emelkedett az ügyfélszolgálathoz érkező megkeresések száma, melyek 71 százaléka telefonon, a többi pedig online (a honlapon, az appból vagy a közösségi médián keresztül) érkezik be. A legtöbb megkeresés a rendelés várható teljesítésének idejével kapcsolatos.