A csomagküldő és internetes kiskereskedelem márciusban visszafogta az összforgalom növekedését – idézi a Világgazdaság a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait. Az első tavaszi hónapban az e-kereskedelmi forgalom – főként bázishatásokkal magyarázható – 2,1 százalékos mérséklődése azt is maga után vonta, hogy nélküle a kiskereskedelem éves alapon 31,3 százalékos növekedést produkált volna.
A 123 milliárd forintos webes forgalom egyáltalán nem lebecsülendő, igaz, a tavaly decemberi csúcsát 148 milliárddal érte el a szegmens. Március volt az első olyan hónap a koronavírus-járvány hazai begyűrűzése óta, amikor a webáruházak nem érték el az egy évvel korábbi teljesítményüket.
A magyar kiskereskedelem a januári 4,1 és a februári 9,8 százalékos bővülés után márciusban 16,2 százalékkal bővült bizonyára nem függetlenül a kormány választások előtti osztogatásától. Az első tavaszi hónapban az élelmiszer-kategória lényegében nem is változott, a nem élelmiszer-kereskedelem 29,7, míg az üzemanyag-kiskereskedelem 51,4 százalékkal lódult meg a bázisidőszakhoz képest.