Új, országos hallgatottsági kutatás kidolgozását, illetve ezzel kapcsolatban a hazai rádiózás összefogását sürgeti Földes Ádám, a NeoFm vezérigazgatója, aki szerint a mostani kutatás olyan bizonytalanságokat rejt magában, amelyek komoly kockázatokat hordoznak a teljes piac számára.
Azt a kutatást végző szakemberek is elismerik, hogy a célcsoportszűkítésekkel és a havi adatközléssel nagyban csökkenhet az eredmények megbízhatósága, és túl nagy az ingadozás hónapról hónapra - fogalmaz Földes, aki a kutató cég, vagyis az Ipsos-GfK hozzáértését nem kérdőjelezi meg. A NeoFM vezetője szerint azt például mindenki beláthatja, hogy egy hónap alatt több 10 százalékot nem változhatnak a hallgatói preferenciák.
Az Ipsos-GfK erre úgy reagált, hogy a közönségmérés eredményei ilyen tendenciát nem mutatnak, a Neo szakemberei tévednek, amikor ilyen következtetéseket olvasnak ki az adatokból. Földes szerint a rádiós piac szempontjából szerencsésebb lenne negyedéves átlagolt adatközlés - ahogy ez a fejlettebb piacokon is szokás -, véleménye szerint így a mintavételből, elemszámból eredő havi torzulásokat csökkenteni lehetne.