Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki az 1-es villamosvonal a Puskás Ferenc Stadion M és a Közvágóhíd H közötti szakaszának részleges felújítására, valamint a Közvágóhíd H és a Fehérvári út közötti új építésű szakasz megvalósítására.
A felújítás során több helyszínen megújul és a Fehérvári útig meghosszabbodik az 1-es villamos vonala. A jelenlegi szakaszon a megállóhelyek átépítésén, a peronok magasításán és korszerűsítésén túl a pályán és az áramellátási rendszerben is lesznek újítások. A villamosvonal új szakaszán teljesen új vasúti pálya és áramellátó rendszer létesül és a járulékos jelzőberendezési, útépítési, forgalomtechnikai, közműépítési, magasépítési és műtárgyépítési munkákat is elvégzik. A felújítást követően a vonal megállóhelyei akadálymentessé válnak, a villamosvonal pedig új arculatot kap, köszönhetően az új peronfedéseknek, a megújuló utastájékoztatásnak és a jelentős növénytelepítésnek.
Ősszel kezdődhet az építkezés
A pályázók 2013. július 4-ig tehetik meg ajánlataikat, a szerződéskötésre pedig a nyár végén kerülhet sor. A kivitelezési munkák a szerződéskötést követően, idén október elején kezdődhetnek meg, a munkálatok várhatóan 2015 első félévében fejeződnek be.
A kivitelezés része az "1-es és 3-as villamos vonalak továbbfejlesztése I. ütem" projektnek, ami 6,08 százalék önerő biztosításával, 93,92 százalék uniós támogatás felhasználásával, összesen 40,99 forint értékben valósulhat meg. A BKK 2011 szeptemberében kötötte meg az ehhez szükséges támogatási szerződést.
A projekt részeként a BKK 2013. március 14-én és 2013. március 29-én már egy-egy kivitelezést kiírt az 1-es villamosvonal Bécsi út - Kerepesi út közötti és a 3-as villamos Mexikói út - Gubacsi út közötti szakaszára. Így a jelenlegi közbeszerzési kiírás megjelenésével a projekt mindhárom kivitelezői közbeszerzése kiírásra került.
Új villamosok is jönnek
Az elöregedett budapesti villamos járműpark korszerűsítése érdekében a BKK korábban nyílt közbeszerzési eljárást írt ki. Az eljárás keretében energiahatékony, alacsonypadlós villamost szerznek be. Az új villamosok beszerzésével kiválthatók a BKV villamosflottájának legöregebb, 40 évnél idősebb járművei. Az új járművek által kiszolgált vonalak infrastruktúrája az 1-es és 3-as villamosok fejlesztése, valamint a Budai fonódó villamoshálózat beruházása keretében újulnak meg, illetve épülnek ki.