Giga tendert hirdetett a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) az Új Széchenyi terv kommunikációjára, négy részmunkára, összesen nettó 2,542 milliárd forint becsült értékben - derül ki a szervezet közbeszerzési kiírásából, amely az uniós közbeszerzési értesítőben (TED) jelent meg. A négy részre - 1: grafikai tervezés, nyomdai és produkciós feladatok ellátása, 2: rendezvényszervezés, 3: médiavásárlás és a kapcsolódó médiaügynökségi feladatok ellátása, 4: közvélemény-kutatási feladatok ellátása - részenként lehet ajánlatot tenni az érdekelt cégeknek. A nyertesekkel egy évre kötnek szerződést; a grafikai tervezésre és nyomdára nettó 342 milliót, a rendezvényszervezésre 1,1 milliárdot, a médiavásárlásra és ügynökségi feladatokra egymilliárdot, míg közvélemény-kutatásra mintegy 100 millió forintot szánnak. A megállapodások a kiírás szerint egy évre meghosszabbíthatók.
A nyomdai munkákra pályázóknak fel kell tudni mutatni a megelőző három, lezárt üzleti évből a közbeszerzés szerinti munkából összesen nettó 300 millió forintos bevételt. A rendezvényszervezőktől és a médiavásárlóktól az elmúlt két évben legalább nettó 700-700 milliós, míg a közvélemény-kutatóktól 70 milliós forgalmat várnak el. A nyílt eljáráson az ajánlatokat augusztus 31-ig lehet benyújtani.
Így bírálják el az ajánlatokat - az érzelmekre és az észre is hatni akarnak
Például a grafikai és nyomdai mintafeladat értékelés során "két szempont egységesen kerül elbírálásra, elsőként a mintafeladatban meghatározott kedvezményezetti és lakossági célcsoportok számára készített kreatív anyagok innovatív megközelítése abból a célból, hogy ezek az eszközök is hatékonyan támogassák a sokak számára bonyolult összefüggésrendszerben működő fejlesztéspolitikai kérdéseket. A lakosság számára pedig emocionális üzeneteket közvetíteni képes eszközökre és tartalomra van szükség, míg a kedvezményezettek esetében a rációra támaszkodó, praktikusan, egyszerűen és jól használható eszközökre. Utóbbiakra példa olyan formátumú szóróanyagok, tájékoztató füzetek, amely várhatóan a kedvezményezettek napi használati eszközévé tud válni. A másik, hasonlóan fontos értékelési szempont a kivitelezésre vonatkozó paramétereket értékeli, úgymint az elkészített eszközök mennyire környezetkímélők (például előnyt jelent az újrahasznosított alapanyagok használatának megjelenítése a koncepcióban)" - olvasható az ajánlati felhívásban.AZ MTVA 1,5 milliárd forintot szán kommunikációra
A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) 1,5 milliárd forint keretösszegben írt ki tendert a televíziós műsoraihoz és image hirdetéseihez, valamint egyéb közérdekű tájékoztatáshoz kapcsolódó médiavásárlásra és a hirdetések megjelentetésére, a szükséges ügynökségi szolgáltatások ellátására. A nyertes szerződése a keret kimerüléséig, de legfeljebb 36 hónapos időtartamra szól.
Az ajánlattevőknek rendelkezniük kell az elmúlt három évben (2009-2011) összesen egymilliárd forintos árbevétellel, illetve az egyik évben legalább 500 milliós bevétellel. Az ajánlattételi határidő augusztus 31-én jár le.
A Magyar Posta 1,1 milliárdos kerettel hirdetne
A Magyar Posta Zrt. egy évre nettó 1,138 milliárd forint keretösszegben hirdetett pr és marketingkommunikációs közbeszerzést. A cégek egyben pályázhatnak a médiatervezési és -vásárlási feladatokra, a grafikai tervezésre és nyomtatásra. A jelentkezőknek rendelkezniük kell 2010-ben és 2011-ben összesen legalább nettó 900 millió forintos árbevétellel, és az egyik évben 450 millió forintot meghaladó árbevétellel médiatervezésből, -vásárlásból és -elemzésből. A tárgyalásos eljáráson a jelentkezési határidő augusztus 13-án jár le.
Kiíró | Feladat | Keretösszeg/becsült érték (nettó, M Ft) | Ajánlati/jelentkezési határidő | Szerződés hatálya |
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium | Az Új Nemzedék Jövőjéért Program kommunikációja | 39,37 | Aug. 27. | Legkésőbb 2013. február 28-ig. |
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. | A NIF kommunikációját és beruházásait támogató pr és médiavásárlási feladatok | Legfeljebb 140 | Aug. 30. | 2012. szept. 10. - 2013. dec. 15. |
Egyenlő Bánásmód Hatóság | A "diszkrimináció elleni küzdelem" projekthez kapcsolódó média-ügynökségi feladatok ellátása | 131 | Aug. 13. | 2012. szept. 10. - 2013. jún. 30. |
Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ | Pr- és tájékoztatási tevékenység a magyar-román és a magyar-szlovák határszakaszokon | 4 és 42 között | Aug. 13. | 18 hónap |
Budapesti Közlekedési Központ Zrt. | Kerékpáros közlekedési projekt tájékoztatási feladatai | 37,7 | Aug. 28. | 24 hónap |
Forrás: TED, Napi-gyűjtés |