A MEKH 2016 végén végzett helyszíni ellenőrzést a Főgáz Zrt. székesfehérvári, siófoki, veszprémi, pannonhalmai, miskolci és encsi ügyfélszolgálati irodáiban. A vizsgálat célja az ügyfélkiszolgálás minőségének ellenőrzése volt. A hivatal ellenőrei azt vizsgálták, hogy a cég ügyfélszolgálati irodái eleget tesznek-e a jogszabályokban és a MEKH által jóváhagyott üzletszabályzatban előírtaknak, valamint teljesítik-e az előírt garantált szolgáltatásokat.
Az ellenőrzés során a hivatal munkatársai elsősorban az ügyfelek teljes körű tájékoztatását érintő hiányosságokat tártak fel. Az eljárást lezáró határozatában a MEKH előírta a Főgáz Zrt. számára, hogy a fogyasztók tájékoztatása érdekében valamennyi ügyfélszolgálati fiókirodájában tegye hozzáférhetővé üzletszabályzatát és a felhasználói jogokról tájékoztató energiafogyasztói ellenőrző listát.
Ezen túl, a cég minden fiókirodájában köteles szórólapokon és plakátokon közzétenni a rá vonatkozó garantált szolgáltatásokat és a kihirdetett árakat, valamint biztosítania kell a bankkártyával történő számlakiegyenlítés lehetőségét.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a hiányosságok pótlására való felszólítás mellett ötmillió forint bírsággal sújtotta a szolgáltatót. A Főgáz Zrt. a Hivatal döntésével szemben bírósághoz fordult.