Magyarországon jelenleg mintegy 8500 autóbuszt tartanak üzemben, amelyek átlagéletkora meghaladja a 14 évet; ezért célul azt tűztük ki, hogy ezt jóval 10 év alá vigyük - mondta el a miniszter az eseményen. Ráadásul ebben Palkovics szerint erősen támaszkodnak a hazai gyártású járművekre: a hazai autóbusz-stratégiát egyebek mellett arra alapozta a kormány, hogy Magyarországon komoly autóbusz-fejlesztési és -gyártási kapacitás, valamint szakértelem áll rendelkezésre.
Palkovics László szerint a hagyományos hajtásláncok fölött eljárt az idő, csökkenteni kell a járművek emisszióját, ezért cél, hogy magas technológiai színvonalú, a környezetet kisebb mértékben terhelő, hazai gyártású autóbuszokra cserélik a magyarországi autóbusz-állományt
A hazai fejlesztésű és gyártású Credobus Econell 18 Next csuklós autóbusz ultrakönnyű vázszerkezetre épített jármű, a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos szén-dioxid kibocsátású terméke - ismertette Krankovics István, a gyártó Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója a bemutatón. Ismertette, hogy az új jármű, az Econell 18 Next a hasonló méretű és befogadóképességű buszoknál 3 tonnával, 15 százalékkal könnyebb, ez ugyanennyivel kevesebb üzemanyag-fogyasztást és környezetszennyezést jelent.
A miniszter kitért arra is, hogy a magyar gazdaság pozitív irányba változott; mint mondta, a magyar ipar high-tech, a járműipar ennek jó példája. Felidézte a Nemzetközi Valutaalap (IMF) egy évvel ezelőtti tanulmányát, amelyben minősítették a különböző országok iparszerkezetét a high-tech gyártásképesség és a high-tech termékek szempontjából. Magyarországon ez 70 százalék volt, annyi, mint Németországban vagy Dániában, ezzel a lista elején álltunk - fogalmazott Palkovics, aki annak is örül, hogy újra van magyarországi gyártású csuklós autóbusz.
A gyártó Kravtex Kft.-ről szólva jelezte, hogy a vállalat beszállítója a legnagyobb hazai közösségi közlekedési szolgáltatónak, a közelmúltban adták át egy 420 darabos keret utolsó autóbuszait a Volánbusznak. A Kravtexnek jelenleg mintegy 2400 busza üzemel a Volánbusznál.
Nem is a Credóé az egyetlen hazai elektromos busz: az Ikarus 120e-t a múlt hónapban mutatták be. Igazi különlegesség, ugyanis ez az első Magyarországon tervezett és gyártott, európai típusengedéllyel rendelkező, tisztán elektromos városi autóbusz.