Pappas Autó Magyarország Kft. tavaly éves bázison 17,3 százalékkal 116,7 milliárd forintra növelte árbevételét. Az eladásaik 6,2 százalékkal emelkedtek, amelyből a személyautó-szegmensben 22 százalékos volt a növekedés, míg a haszongépjármű-piacon közel 20 százalékkal kevesebbet adta el - mondta Pais József, a cég egyik ügyvezető igazgatója.
A személyautó-eladások növekedése meghaladta a magyar piac 17,5 százalékos bővülését. A haszongépjárművek forgalmának visszaesését az ügyvezető azzal magyarázta, hogy Magyarországon, ahol a nehéztehergépkocsik piacát (a vásárlói oldalon) néhány nagy szereplő dominálja, azt a stratégiai döntést hozták, hogy tavaly "nem mennek bele egy árversenybe".
A cég Magyarországon 5873 személyautót és 2353 haszongépjárművet adott el, szervizeikben 72 054 autó fordult meg, amely 7 százalékos növekedés 2017-hez képet.
A személyautó-szegmensben 2013 óta folyamatosan növekszik a cég, míg a mélypont - ahogy a teljes piacon - 2009-ben volt.
A Pappas itthon Merdedes, Smart, Alfa-Romeo, Jeep, Kia és Fiat-márkákkat forgalmaz, illetve DAF, Iveco, Lancia, Chrysler, Dodge és OmniPlus márkákat szervizel is.
Itthon 9 telephelyen (ebből 8 saját, egy pedig partner) 572 embert foglalkoztat. A márkák tekintetében a cégnél az eladások 48 százalékát a Mercedes-Benz személy- és tehergépkocsik adják. A Kia 13, a Jeep 12, a Fiat 10 százalékot hasít ki a tortából.
Az elmúlt időszakból Pais József az "exkluzív" Kárpát utcai Maybach és S-osztály átadót emelte ki. Ezen kívül megnyitottak egy Kia-szalont Szegeden, illetve ugyan itt épült egy karosszéria-üzemük is.
A cég a Pappas Holdig része, amely 4 országban van jelen (Magyarország, Németország, Bulgária, Ausztria). Az anyacég 1,7 milliárd euró (550 milliárd forint) árbevételt ért el, amely 7 százalékkal magasabb a 2017-es értéknél. Több mint 39 ezer eladott autóval 8,4 százalékos növekedést értek el - mondta Benedikt Margreiter, a magyar cég másik ügyvezetője.
Dolgozóik létszáma 3017, akik mellet több mint 400 gyakornok is dolgozott a cégnél. A cégvezető szerint erre azért van szükség, mert a műszaki területeken hatalmas a munkaerőhiány szerte Európában.