A Napi Gazdaság hétvégi számának cikke

Számottevően csökkent az érdeklődés a hagyományosan olcsó úti célnak számító Egyiptom és Tunézia irányába a magyar utasok körében is. A foglalások csökkenése Zám Tibor, a Best Reisen ügyvezetője szerint különösen Egyiptomnál volt látványos és előzmény nélküli, itt tehát valóban a politikai események hatása érezhető. Nem volt sok lemondás, inkább az új foglalások maradtak el a várttól. A szakember szerint ha nem folytatódnak jelentős mértékben a zavargások, fokozatosan visszatérhet az utazási kedv. Az IBUSZ az egyiptomi és tunéziai területeket csak viszonteladóként értékesítette, így Molnár Anita kommunikációs vezető szerint a zavargásokat csak a viszonteladói forgalmuk csökkenésében érzékelték.

A korábbi "kiváltó" területek közül mára Törökország egyértelműen drága − legalábbis a minőségi szolgáltatásokat nyújtó szegmensben. Az ottani szállodai árak már tavasszal sokat emelkedtek, azaz az egyiptomi eseményekre nem lehet egyértelműen visszavezetni a drágulást. Zám szerint Bulgária inkább relatíve drágult: az árak nem magasak, de a szolgáltatások színvonala sem nőtt.

Így aligha meglepő, hogy elsősorban a problémás desztinációkban van hely, főleg Egyiptomban − az idei szezon last minute útjai főleg oda szólnak. A kisebb kapacitás nyomán ha más úti célok felé vannak is last minute ajánlatok, ritkábban lehet találni közöttük irreálisan alacsony árakat. Ugyanakkor folyamatosak az akciózások az irodákban, amit Molnár azzal magyaráz, hogy az akciózás egy marketingeszköz, amellyel egy-egy desztinációra vagy bevezetés előtt álló szállásra hívják fel a figyelmet, míg a last minute ajánlat inkább a beragadt, lemondott helyek okozta bukás hatását csökkentő tűzoltásnak fogható fel. Akciózni elsősorban az előre fixen lekötött szállások esetében szokás, amivel terelni lehet a forgalmat.