Papír zsebkendőből a magyarországi kiskereskedelemben 16 milliárd forint értékben mintegy hétmilliárd darab fogyott 2018. szeptember és 2019. augusztus között, ennek csaknem hatvan százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekből szerezték be. Minden ötödik papír zsebkendőre költött forint a drogériákhoz kerül.
Mennyiségét tekintve 4 százalékkal kevesebb fogyott a kategóriából, így ez a vizsgált időszakban körülbelül 80 millió csomagot jelent. A kiszereléseknél viszonylag egységesek a fogyasztók: a 100 darabos klasszikus kiszerelés viszi a teljes mennyiségi forgalom több mint felét. A 11-99 db közötti csomagoké az összforgalom egynegyede.
A csomagolástípusok között vezet a tasakos zsebkendő: az értékbeli forgalom 60 százalékát viszik, ugyanakkor erőteljesen jön fel a dobozos formátum is, az egyik vizsgált időszakról a másikra értékben 15, míg mennyiségben 17 százalékkal több fogyott belőle.
Az értékesített pzs-k háromnegyede háromrétegű, de erősen jönnek fel a négyrétegűek is: két számjegyű mennyiségű növekedést regisztrált a Nielsen piackutató.
A sima, nem illatosított zsepik az értékbeli forgalom közel kétharmadát viszik. Megosztottabbak viszont a gyártói és sajátmárkás termékek kérdésében a fogyasztók: az értékbeli forgalom mintegy 60 százaléka ugyanis márkás, ugyanakkor a kereskedelmi márkák növekedése kategóriaátlag fölötti, 14 százalékos volt a vizsgált időszakban az előző év azonos időszakához képest.
Az őszi csapadékos időjárás kedvez a kategória forgalmának, már ősztől megindul a felfutás, míg a legtöbb papír zsepi november és február között fogy - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.