Tavaly mintegy tízezerrel, 1 millió 925 ezer 636 darabra emelkedett a gyártott motorok száma, 33 ezer 553-ról pedig 42 ezer 851-re az itt készült járműveké. Az év utolsó napján 10 ezer 337 munkatárs dolgozott a vállalatnál, szemben az egy évvel korábbi 8 ezer 663-mal - írják.
"A motorgyártásban ismét rekordtermelési mennyiséget értünk el. A járműgyártásban a számos kihívás - egy új gyár termelésének felfuttatása, új munkatársakkal - ellenére nagyon eredményes évet zártunk magas termelési számokkal. Ezáltal nagy mértékben hozzájárulunk az AUDI AG globális növekedési stratégiájához és tovább erősítjük nemzetközi versenyképességünket" - idézi a közlemény Thomas Faustmann, ügyvezető igazgatót.
A közlemény szerint a gyárban tavaly 1 millió 434 ezer 540 négyhengeres Otto- és dízelmotor, valamint 2 ezer 448 öthengeres Otto-motor készült. Hathengeres erőforrásból 445 ezer 369, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeresből pedig 43 ezer 279 darabot gyártottak Győrben. Jelezték: az Audi Hungariánál 2013-ban hatféle Otto- és négyféle dízelmotor 235 variánsa készült 63 kW és 419 kW (86 és 570 lóerő) közti teljesítménnyel. Az üzemben a mintegy 5.400 munkatárs 8.100 motort gyárt naponta. A győri motorgyár világszerte a Volkswagen-konszern 30 telephelyére szállítja motorjait.
A közlés szerint a tavaly Győrben készült 42 ezer 851 autó közül 14 ezer 808 TT Coupé, 3.550 TT Roadster, 21 ezer 607 A3 Limousine, valamint 2.886 A3 Cabriolet volt. Emlékeztetnek arra, hogy a az új gyár tavaly júniusi megnyitásával a teljes gyártási folyamatot lefedik ezen a telephelyen.
Az elmúlt év csúcspontjaként a sorozatgyártás elindulását említik, utalva arra, hogy az Audi A3 Limousine június, az A3 Cabriolet október óta gördül le a győri gyártósorokról, s mindkét modell teljes egészében Győrben készül. Emlékeztetnek arra is, hogy tavaly - fennállásának 20. évfordulója mellett - két további jubileumot ünnepelt a társaság. Novemberben a 25 milliomodik motort - egy négyhengeres 2,0 literes TFSI erőforrást - az 500 ezredik Győrben készült Audi TT-be építették be.