Nagyon jól teljesített a Malév is, elsősorban a magyar légitársaság jó eredménye áll a szeptemberi 12 százalékos átszállóforgalom-bővülés hátterében.

Megjegyzik azt is, hogy a polgári repülésben hagyományosan a július-augusztus-szeptember jelenti a legnagyobb csúcsot, az idei szeptemberi 894 ezret meghaladó utasszám azonban az eddigi rekordnak számító 2007-es év adatainál is magasabb, 5,3 százalékkal.

A tavalyi szeptemberhez képest 6,1 százalék volt a forgalom növekedése. Az év eleje óta összesen 6,8 millió utast regisztrált a Budapest Airport, 533 ezerrel többet, mint egy évvel ezelőtt.

A növekedés motorját, ahogy ebben az évben már hosszabb ideje, a hagyományos, nagy nyugat-európai légitársaságok (Lufthansa, KLM, British Airways, Air France) jelentették, ebben a szegmensben 16 százalékos volt a növekedés az elmúlt évhez képest.

A célállomások toplistáját továbbra is London vezeti (három repülőtérrel: Gatwick, Heathrow és Luton), a szeptemberi második helyezett Párizs volt és mindössze 9 utassal maradt le és végzett a harmadik helyen Frankfurt - áll a közleményben.

Kissé csökkent szeptemberben a diszkont és a charter-forgalom, utóbbi még mindig összefügg a hagyományos nyaralási helyszínek, így Egyiptom és Tunézia iránti fogyasztói bizalmatlansággal. Jelentősen, közel 45 százalékkal növekedett viszont a hosszútávú járatok forgalma, ami elsősorban az American Airlines naponta közlekedő New York-i járatának köszönhető, valamint a Qatar Airways szeptembertől már naponta közlekedő Budapest-Doha járat beindulásának.

Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója a közleményben kifejtette: évek óta dolgoznak azon, hogy minél több légitársaságot, minél több utast hozzanak Budapestre. "Ezt a munkát díjazták a légitársaságok, amikor a Budapest Airport az elmúlt héten Berlinben elnyerte a World Routes konferencián a legjobb európai marketing díjat" - jegyezte meg.