A Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán több mint 30 százalékos piaci részesedésével megerősítette piacvezető pozícióját - közölte a társaság.
Az e-kereskedelem bővülésével a Magyar Posta Zrt. stratégiai célja, hogy a csomagküldési piac legjelentősebb szereplője maradjon. 2014-ben az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a Magyar Posta kiugróan javította pozícióját, csaknem 20 százalékkal bővült a szerződött partnerek köre, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató. A Magyar Posta 2013-hoz képest 2014-ben csaknem 60 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát.
A Posta által szállított csomagok száma
A Magyar Posta Zrt. négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosít az ügyfelek számára (házhoz kézbesítés, postahelyi átvétel, MOL PostaPonton történő átvétel, csomagautomatán keresztül történő feladás és átvétel). Az ügyfelek körében egyre népszerűbb az úgynevezett fix pontos átvételi lehetőség. A Magyar Posta ebben a tekintetben is piacvezető, hiszen összesen 2700 fix átvételi ponttal rendelkezik (PostaPont, MOL PostaPont, Csomagautomata).
A Magyar Posta a hazai futárcégek közül elsőként biztosította, hogy az ügyfelek csomagautomatákon keresztül is átvehetik küldeményeiket. A csomagautomatáknál az előre kifizetett küldemények átvételén túl lehetőség van az utánvételes küldemények átvételére és csomagfeladásra is az automatákba épített pos-terminálok segítségével. Az automatában található bankkártya elfogadó terminál valamennyi chipes és mágnes csíkos Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro vagy American Express bankkártyát kezeli - írja a cég közleménye.