Fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést rendelt el a Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. reptéri gyakorlatával kapcsolatban Kara Ákos, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára. A vizsgálat megindításának oka, hogy a sajtóban megjelent hírek alapján a földi kiszolgáló a repülőtéri szolgáltatásokat az előzetes tájékoztatásban szereplőnél magasabb áron értékesíti az utasok részére.
A Wizz Air például a weboldalukon szereplő díj több mint a dupláját szedi be a földi kiszolgáló személyzete azoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni - írta meg az Index. A portálnak nyilatkozott egy házaspár, akik július 16-án, kedden a hajnali géppel utaztak volna Budapestről Berlinbe, de elfelejtettek időben becsekkolni, ezért azt már csak a ferihegyi reptéren, személyesen intézhették a légitársaság földi kiszolgáló személyzeténél, a Malév GH Zrt.-nél.
A hatósági eljárás során Budapest Főváros Kormányhivatala azt vizsgálja, hogy a földi kiszolgáló reptéri utasfelvétele során megvalósul-e tisztességtelen vagy megtévesztő gyakorlat. Az ellenőrzés arra is kiterjed, hogy a társaság a díjakat és az igénybe vehető szolgáltatásokat érintően az utasoknak szóló előzetes információknak megfelelően jár-e el. Az ITM a vizsgálat eredményéről is tájékoztatást ad majd.