A Gazdasági Versenyhivatal a Magyar RTL-lel szemben annak megvizsgálása miatt indított eljárást, hogy az RTL Klub által közzétett, a saját és a TV2 televíziós csatornák nézettségbeli különbségét összehasonlító reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklámmal szemben támasztott jogszabályi követelményeknek.
A két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbségét zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több, országos terjesztésű lapban. A GVH megállapította, hogy bár a reklámokban megcsillagozott apró betűs részek megjelölik azt, hogy az RTL Klub által elért 90 napos nézettségi előny csak a főműsoridőben és a 18- 49-es korosztályban mért nézettségre vonatkozik, de a reklámok összhatása, azok szöveges
részeinek felépítése és képi megjelenítése mégis azt az általános benyomást kelthették, hogy az adott időszakban az RTL Klub nézettségi előnye a teljes lakosság körében mért teljes műsoridős nézettségre vonatkozik, holott ezen feltételek vonatkozásában az állítás nem állja meg a helyét. A GVH azt is kifogásolta, hogy a reklámokban szereplő képek a
reklám valós üzeneteként megjelenő nézettségi előny mértékét eltorzítva, az RTL Klub javára felnagyítva mutatták be.
A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak, így a jogsértés elkövetéséért a GVH 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles köréhez jutottak el, azonban emellett számos enyhítő körülményt is értékelt, így azt, hogy a reklámok rövid ideig jelentek meg, a reklámok képi megjelenítésével kapcsolatos elvárások nem
kikristályosodottak a korábbi gyakorlat alapján, az apró betűs részek megjelölték a nézettségi előny forrását és a forrásmegjelölés szerinti nézettségi előny valóban fennállt.