Megfelelő üzemméret nélkül nem lehet a szolgáltatásokat innoválni a biztosítási piacon - vélekedett Tóth Sándor, a Közlekedési Biztosító Egyesület (Köbe) értékesítési igazgatója a társaság által szervezett innovációs konferencián. A társaság épp ezért 2008-tól kezdett el innoválni, a kényszert az innovációra a társaság új piacokra lépésének szándéka volt. A komoly kgfb-potenciál - 160 ezer tagjuk van, 230 ezer szerződést kezelnek - mellett a cél az volt, hogy olyan új termékeket hozzanak piacra, amelyekben még nincs előttük versenytárs.

A biztosítás egyfajta félelem-kereskedelem - a cél az, hogy a biztosító a detektálható félelmekre adjon megfelelő választ. A Köbe épp ezért ezekre a bizonytalanságokra koncentrált. A lakásbiztosítások esetén például a rejtett hibára fedezetet nyújtó kiegészítő opció számított olyan megoldásnak, amelyre addig nem volt a piacon - a Köbe termékbevezetést követően ma már sok más társaságnál benne van a kiegészítő lehetőségek mellett.

A casco-biztosítás terén az önrész volt az, ahol az ügyfél komoly anyagi kockázatot hordozott, ezért adta magát, hogy az egyesület kiegészítő biztosítás terén vállalja az önrész kifizetését akár a más társaságnál elérhető casco-biztosításokhoz.

A kárstatisztikák alapján jól detektálható volt a félelem az autósokban a defekttől, a káytúkártól és fényszóró-törésektől - adta magát a lehetőség, hogy ezen rés-szegmensbe is benyomuljon a társaság. Bár a termék önmagában csak 30 ezer forintos kárig térít, ám a biztosító egyesület szakmai segítséget is nyújt az autósoknak abban, hogy a közútkezelőnél a komolyabb károk esetében eljárjanak. A termék teljesen megfelelt a biztosító céljainak: bár hangsúlyosan kiegészítő biztosításként dobták a piacra, ám sokan a biztosítást választva, a Köbéhez hozták a kgfb-szerződéseket is.

Az innovációnak vannak kockázatai is. Tóth Sándor ide sorolta a gyorshajtás-biztosítást, ahol hiába egyeztettek előre például a rendőrséggel, a felügyeleti ellenvetések miatt a Köbe felfüggesztette a biztosítás értékesítését.  Tóth Sándor szerint a felfüggesztésig szerződött ötezer partnerük ugyanakkor használja a biztosítást, s látható, hogy nem minden autós-partnernek sikerül teljesítenie a kártérítés kifizetésének feltételéül szabott kresz-vizsgát.

Az elmúlt évek tapasztalata Tóth Sándor szerint arra is megtanította őket, hogy ilyen érzékeny piacon, mint a vagyon- és gépjármű-biztosítások piaca az innovátoroknak arra is figyelniük kell, hogy a versenytársak ingerküszöbe is fontos tényező a termék-innováció terén..