Alaposan belehúzott a Suzuki az európai autóeladásokba 2014 januárja és szeptembere között - derült ki az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adataiból, amelyek szerint Magyarországon ötödével több autó kelt el az idei év első kilenc hónapjában, mint egy évvel korábban. A kontinensen döntően Esztergomban készülő autókat értékesítő japán autógyártó több mint 126 ezer autót értékesített az EU-ban, illetve Izlandon, Norvégiában és Svájcban (EFTA), ami 11,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Csak az Európai Unió országaiban 118 ezer Suzuki kelt el, ami szintén 11,2 százalékkal több a 2013 január-márciusinál. A Suzuki ezzel a bővülő piacon meg tudta őrizni 1,2 százalékos részesedését, igaz, egy hellyel visszacsúszva a Mazda mögé került, ugyanis versenytársa 20 százalék feletti bővülést ért el a szűkebb és a tágabb európai piacon is.

Megállíthatatlan a Dacia

A Volkswagen-csoporthoz tartozó, Magyarországon bővülő gyártással jelen lévő Audi eladásai kissé elmaradtak az EU és az EFTA piacának 5,8 százalékos átlagos bővülésétől. A márka 4,4 százalékkal, közel 558 ezerre bővítette értékesítését. A Mercedes minden bizonnyal Kecskeméten készülő modelljeinek is köszönhetően 4,0 százalékkal, 493 ezerre növelte eladásait. Mindkét márka piaci részesedése picit csökkent, az előbbié 5,6, az utóbbié 5,0 százalék.

A többi autómárka közül ezúttal a Mitsubishi érte el a legnagyobb bővülést: majdnem 31 százalékkal adott el több autót idén január-szeptemberben, mint egy évvel korábban. Igaz ugyanakkor, hogy az elmúlt évek hanyatlása után volt honnan elrugaszkodni és a japán gyártó 73,5 ezres eladásával még mindig a legkisebb cég az európai újautó-piacon. Szokás szerint ismét kiugróan szerepelt a Dacia, amely 28,5 százalékkal növelte értékesítését. A román Renault 277 ezres eladásával fél százalékponttal, 2,8 százalékra emelte piaci részesedését.