Komoly felháborodást váltott ki a vásárlók körében, hogy egy magyar csomagszállító cég – „bizonytalan időre” – bezárt. Pontos szállítási időpont ellenére sem kapták meg a vásárlók a megrendelt termékeket, amiket a webshopok addig nem küldenek ki újra, amíg a futárcég nem juttatja vissza a szállítmányokat. Számos vásárló még a kifizetett összeget sem kapja vissza amíg a webáruház és a futárcég nem állapodik meg - írja az Index.
A Royal Futár Hungária Kft. mindössze a Facebookon jelezte csak, hogy bizonytalan időre felfüggeszti tevékenységét, de ennek okaira sem térnek ki, valamint azt sem tisztázzák, hogy újranyitnak-e. Mindössze annyi magyarázatot adtak a közösségi oldalon, hogy üzleti partnereik megszűntek. Hozzátették, hogy az utánvétek kifizetésére, illetve utalására az összesítő leltár elkészülte után kerül sor, azonban ennek az idejét nem határozták meg.
Azt is jelezték, hogy a feladott, de ki nem szállított csomagok átvételére a cég raktárában lesz lehetőség. De konkrétumokat erről sem közöltek.
A társaság évek óta egymilliárd forint feletti éves nettó árbevételt ért el, az elmúlt években csak 2020-ban volt nyereséges, amikor is 46,5 millió forintos adózott eredménnyel zárt. Ezt megelőzően 2016-ban volt utoljára nyereséges – akkor 22,5 milliós plusszal zárta az évet. 2019-ben 120 millió, 2018-ban 18 millió, 2017-ben pedig 5 millió forintos adózás előtti éves vesztesége volt a cégnek - írja a portál.