A legnagyobb budapesti közüzemek számlaadatainak feldolgozásával készített elemzés szerint a Díjnet elektronikus rendszeren keresztül fizetett számláknál az elmaradás ennél is lényegesen alacsonyabb, átlagos mértéke alig haladja meg a 4 százalékot.
Egyrészt a lakosság jövedelmi helyzetének folyamatos javulása miatt kevesebben kényszerülnek számláik késedelmes befizetésére, másrészt a szolgáltatási díjak a rezsicsökkentési intézkedések 2013 novemberi bevezetése óta gyakorlatilag befagytak - magyarázta a kedvezően alakuló díjfizetési statisztikát Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója.
Miközben a Díjbeszedő Holding által kiállított közműszolgáltatói (vízmű-, csatorna-, földgáz-, szemétszállítási, valamint kéményseprési szolgáltatások) számláknál a két hónapnál hosszabb elmaradás jelenleg összességében a díjösszeg 7,1 százalékát érinti, ezen belül a Díjnet elektronikus rendszerén keresztül fizetendő számlák tekintetében az elmaradás csupán átlagosan 4,2 százalék.
A két hónapon túli elmaradások jelentős részét is rendezik az ügyfelek előbb vagy utóbb. A Díjbeszedő esetében 150 napon túli elmaradásba például már csak a kiszámlázott összeg 4,8 százaléka kerül, ezen belül a Díjnet kinnlevőségi rátája mindössze 2,2 százalék.
A cég Magyarország egyik vezető független e-számlakezelési szolgáltatása, a csatlakozott számlakibocsátók száma jelenleg 28, az online felületen a legnagyobb fővárosi közüzemek mellett jelen vannak országos közüzemi, illetve telekommunikációs szolgáltatók és biztosítók, továbbá regionális közműszolgáltatók is. A regisztrált ügyfelek száma 2017 végére meghaladta a 600 ezret. A rendszeren keresztül bemutatott számlák száma 8,6 millió volt, ebből 4,4 milliót a rendszeren belül bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek.
Fotó forrása: Shutterstock.